Новини

port logo-ua

Україна може вийти на докризовий рівень переробки контейнерних вантажів в портах

Переробка контейнерних вантажів в українських портах демонструє стабільну позитивну динаміку впродовж останніх 2,5 років. У порівнянні з 2015 роком обсяг переробки за підсумками 2017 р. виріс в 1,4 рази. А за 7 місяців 2018 р. приріст склав 18%. Такі дані озвучив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс в рамках XII Міжнародного Чорноморського контейнерного саміту в Одесі 6 вересня. 

 

За підсумками 7 місяців 2018 р. спостерігається позитивна динаміка по експорту та імпорту переробки контейнерів (23% і 17% відповідно). Крім того, як зауважив керівник АМПУ, це один з небагатьох видів вантажів, які разом з експортом загалом дозволяють підтримувати зовнішньоторговельний баланс держави – співвідношення між експортом та імпортом контейнерів становить практично 50% на 50%.

 

«Єдиний показник, який поки демонструє спад на 9% - це транзит. Саме тут ми бачимо додатковий потенціал для зростання», - зазначив Райвіс Вецкаганс. За його словами, на реалізацію цього потенціалу спрямовані основні інфраструктурні проекти АМПУ в портах Южний, Чорноморськ та Одеса, які створюють умови для розвитку на їх базі повноцінних морських хабів для суден-контейнеровозів місткістю 10 тис. TEU.

 

Велике значення для реалізації наявного в Україні транзитного потенціалу має комплексний розвиток портової і наземної транспортної інфраструктури. За даними АМПУ, зараз спільно з Укрзалізницею розглядають проекти модернізації припортових залізничних станцій, поліпшення логістики, в тому числі за рахунок розширення використання контейнерних поїздів. Порти Южний, Одеса, Чорноморськ вже зараз включені в маршрути 10 з 11 існуючих в Україні контейнерних поїздів, що перевозять вантажі в Латвію, Естонію, Білорусь, Литву, Словаччину, Казахстан і Китай. Також розвиваються внутрішні контейнерні залізничні маршрути.

 

Відповідно до Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року планується збільшення частки українських портів в басейні Чорного моря до 30%. «На початковому етапі ця планка здавалася досить амбітною. Однак вже зараз ми переробляємо понад 24% вантажів на Чорному морі. Тому цілі стратегії виглядають цілком реалістичними», - підкреслив Райвіс Вецкаганс.

 

2018090711

 

2018090712

 

2018090713

 

2018090714

bottom logo

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2017 | Privacy policy