Адміністрація Іллічівського морського порту

Про підприємство

Територія морського порту Чорноморськ простягається смугою вздовж причалів від входу вглиб узбережжя Сухого лиману в другий басейн до поромного комплексу, включаючи і третій басейн. Вищевказана смуга відчуження території - відстань від урізу води до огорожі порту - має різну ширину: від 200 до 1400 м.

 

Портові води включають внутрішню і зовнішню акваторії. Внутрішня акваторія - акваторія Сухого лиману; зовнішня акваторія - акваторія зовнішнього рейду, акваторія якірної стоянки № 351 і акваторія звалища грунту.

 

Прохідна осадка біля причалів оголошується капітаном порту і повідомляється мореплавцям і зацікавленим особам. Порт може приймати судна до 275 м (в окремих випадках до 300 м з дозволу капітана порту). Підхідний канал порту має довжину 1400 м, ширину 160 м і глибину 14,5 м.

Останні новини

Відкриття Міжнародного поромного комплексу порту стало початком інтеграції України в Європу, - вважають ветерани підприємства

2018-11-19 10:03:58
14 листопада Музей історії порту організував урочистості з нагоди 40-ї річниці відкриття Міжнародного поромного комплексу.  В цей день до музею завітали почесні гості: Василь Зубков – генеральний директор Асоціації портового співтовариства, радник голови АТ «ПЛАСКЕ» (м.Одеса); Анатолій Єрьоменко – заступник директора ДП «МТП «Чорноморськ» з розвитку, Почесний ветеран порту і Почесний громадянин м.Чорноморська; Вячеслав Газун – заступник начальника Адміністрації ІМП з операційної діяльності; Олександр Медведик – заступник директора ДП «МТПЧ» з експлуатації, Микола Брунько – начальник мультимодального  (п’ятого) терміналу  ДП «МТПЧ». На урочистості до музею також були запрошені учасники будівництва та відкриття Міжнародної поромної переправи «Іллічівськ-Варна»: Павло Батура  – Почесний працівник порту та Почесний громадянин міста; Юрій Боковіков –інженер з нагляду за будівництвом відділу інфраструктури ДП «МТП «Чорноморськ», Почесний працівник ІМТП, Ветеран праці, Ветеран порту (у 1978 р. – ст. інженер дирекції будівництва поромної переправи, гідротехнік); Анатолій Чернілевський – Ветеран порту (у 1978 р. – ст. інженер з технагляду і комплектації енергетичного обладнання дирекції будівництва поромної переправи); Олександр Швед та Сергій Железнов – Ветерани порту, слюсарі-електрики 5-го терміналу (у 1978 р. – електрики дирекції будівництва поромної переправи); Феодора Горбатюк – Ветеран порту, технік диспетчерської служби 5-го терміналу ДП «МТП «Чорноморськ», (у листопаді 1978 р. – тальман поромної переправи «Іллічівськ-Варна»). Серед слухачів – курсанти Чорноморського морського коледжу, майбутні матроси-мотористи. За словами учасників заходу, відкриття Міжнародної поромної переправи «Іллічівськ-Варна» 14 листопада 1978 року стало значимою, дійсно масштабною подією не тільки для порту Чорноморськ/Іллічівськ, а й для міста і всієї країни. В будівництві, а також у вводі в експлуатацію цього потужного об’єкту брали участь і фахівці вітчизняної транспортної галузі, і провідні спеціалісти зарубіжних країн – портовики і  будівельники, представники солідних промислових і транспортних підприємств тощо. Це був дійсно міжнародний проект, який з’єднав зусилля багатьох країн. Після перегляду відеокліпу «Полвека назад» за авторства Сергія Батури, з вітальним словом до присутніх звернувся  заступник директора порту з розвитку Анатолій Єрьоменко. Керівник відзначив, що поромний комплекс вводився в експлуатацію з великим ентузіазмом. І працювали тоді, хоча і в складних умовах, але на підйомі – оброблялися дійсно великі об'єми генеральних вантажів (залізничні вагони, автотехніка тощо). Генеральний директор Асоціації портового співтовариства, радник голови АТ «ПЛАСКЕ» Василь Зубков, привітавши ювілярів зі славним 40-річчям, відзначив: «Дякую ветеранам за те, що доклали чимало зусиль для будівництва такого потужного об'єкту. Відрадно, що 5-й термінал порту сьогодні активно працює. Наше завдання – зберегти цей дійсно унікальний комплекс і продовжити його розвиток». Ведуча та організатор ювілейного заходу, завідувач музею Інна Василькова зачитала текст вітального листа з нагоди вікопомної події, адресований колективу 5-го терміналу порту від начальника Адміністрації Іллічівського морського порту Вячеслава Волошина. Заступник  начальника Адміністрації ІМП Вячеслав Газун у своєму вітальному слові відзначив унікальність мультимодального терміналу: «Поромний комплекс дійсно унікальний, багатофункціональний, з великим потенціалом. Але, окрім технічних характеристик і привабливого географічного положення, головним багатством терміналу є його люди – колектив справжніх кваліфікованих фахівців. Тому завдання портовиків – реалізувати наявний потенціал комплексу і розвивати його далі».    З вітальною промовою виступив заступник директора ДП «МТПЧ» з розвитку Олександр Медведик. Фрагменти документального фільму І.А.Цалка перенесли учасників заходу на 40 років назад. Здавалося, що ветерани порту – працівники 5-го терміналу – дивлячись на екран телевізора, враз відчутно помолоділи. З прояснілими обличчями вони  жваво перешіптувалися між собою, згадуючи незабутні події 40-річної давнини.  Почесні гості, учасники будівництва поромної переправи поділились спогадами і розповіли молоді про доленосні події минулих літ. «Наприкінці 1975 року, згідно з Міжурядовою угодою, була створена дирекція будівництва поромної переправи СРСР-НРБ, яку очолив Мордань Євген Антонович. Цей керівник користувався великим авторитетом у ЧМП.  Головним інженером був призначений Безгудов Борис Володимирович. Будівництво відбулося в рекордно стислі строки – за два роки, з випередженням графіка на три місяці. Всі в порту працювали на це будівництво. Загалом в акваторії було вилучено 1 млн 800 тис куб. м. грунту і приблизно така ж кількість грунту була вилучена з берега. Тоді будівництву цього об'єкту сприяли усі, в масштабах СРСР.  Генеральним проектувальником комплексу берегових споруд поромної переправи СРСР-НРБ виступили: ЛенНДІпроект, ЧорноморНДІпроект, КаспНДІпроект (м.Баку). До цього часу міжнародних поромних переправ такого рівня ще не було. Її відкриття в порту Іллічівськ переповнювало нас гордістю за країну, це був початок інтеграції України в Європу», – розповів Юрій Боковіков. «Незважаючи на безліч проблем, з якими на той час довелося стикатися (з трансформаторами, котельнями і т.п.), ми перебороли всі труднощі достойно. У найскладніших питаннях головний інженер Добров, інші керівники порту приймали правильні й відповідальні рішення. Зараз я з гордістю розповідаю онукам про ті часи», – поділився спогадами Анатолій Чернілевський. Феодора Горбатюк у своїх спогадах зробила акцент на експлуатації величезних суден-поромів: «Спочатку були проведені експериментальні рейси – десь півроку ми пристосовувалися до мостів, відпрацьовували змінно-добові плани тощо. Ходили з рулеткою і робили виміри – щоб вагон пройшов чітко. З часом удосконалили технологію навантаження/вивантаження. Спочатку судно оброблялося 11 год. 45 хв., але ми старалися з усіх сил і буквально через рік вийшли на 9 год. 15 хв. Максимально рекордне навантаження – 116 вагонів (у т.ч. цистерн) за 6 год. 45 хв. Я пишаюся нашим поромним комплексом і портом – це моє життя, моя молодість. Дуже хочу, щоб він і надалі розвивався і процвітав». Свідок знаменної події в історії порту, міста і країни Таїсія Твердохліб відзначила величний, грандіозний масштаб цієї події, який на все життя залишив яскравий слід в її пам’яті, а  також у пам’яті учасників урочистого мітингу: «Це була значна історична подія для порту і для країни, а для нас це був такий духовний підйом – усі свої знання, сили і натхнення ми сповна віддавали роботі. Бажаю нашому порту і нашій країні миру, злагоди і єдності, адже в єдності наша сила. Шануйте і бережіть один одного!» Наприкінці зустрічі начальник 5-го терміналу Микола Брунько відзначив неоціненний внесок ветеранів порту в будівництво поромного комплексу і висловив їм свою вдячність за професійну майстерність і самовіддану працю. Музей історії порту створював святковий настрій музичними дарунками на адресу ювілярів і почесних гостей у виконанні відомого в місті композитора і музиканта Сергія Батури. Ветеранам порту, учасникам будівництва міжнародного поромного комплексу були вручені почесні грамоти від дирекції МТП «Чорноморськ» і розкішні троянди від Адміністрації ІМП. Наприкінці заходу ветерани передали естафету молоді і побажали їм зробити у своєму житті щось дійсно значиме, щоб запам'яталося та залишилося якщо не на віки, то на роки.             Довідка: 5 жовтня 1976 року земснаряд «Волхов» розпочав виїмку ґрунту зі дна Сухого лиману, тим самим поклавши початок будівництву Міжнародної поромної переправи «Іллічівськ-Варна». Одночасно розгорнулись роботи і на болгарському боці, на південному березі Бєлославського озера, що поблизу Варни. Будівництво велося за єдиним планом. 14 листопада 1978 р. на східному березі Сухого лиману, з боку Бурлачої балки, була введена в дію перша черга Міжнародної поромної переправи «Іллічівськ-Варна». Начальником поромного комплексу був призначений А.Д.Войновський. Поромну переправу «Іллічівськ-Варна» обслуговували два пороми виробництва Норвегії («Герои Одессы», «Герои Севастополя») та два – Югославії («Герои Плевны» і «Герои Шипки»). Ці 4 трьохпалубних судна, кожне довжиною 184,5 метра завдовжки, шириною 26  метрів і місткістю 108 чотиривісних вагонів (два потяги) дозволяли також перевозити на головній палубі автомашини і трейлери, обробляючи до 6 мільйонів тонн вантажів на рік. Відкрита в 1978 році поромна переправа була першою в колишньому Радянському Союзі Міжнародною переправою і з'єднала два порти – Іллічівськ (СРСР) і Варну (НРБ). Повністю будівництво поромного комплексу було завершено в 1981 році. Поступово поромний комплекс ріс і розвивався і сьогодні перетворився в унікальний мультимодальний термінал, який спеціалізується на обслуговуванні залізничних і автопоромних ліній, що пов’язують порт Чорноморськ з Болгарією, Грузією та Туреччиною.     ...

За 10 місяців поточного року в морському порту Чорноморськ оброблено понад 17 млн тонн вантажів

2018-11-15 09:56:49
За інформацією служби економіки Адміністрації Іллічівського морського порту, у жовтні 2018 року вантажообіг в цілому по акваторії, з урахуванням  ТОВ «Чорноморський рибний порт», склав 1 млн 948 тис. тонн, що на 6% перевищує показники аналогічного періоду минулого року.   В тому числі, імпортних вантажів перероблено 438 тис. тонн (+6,4% до показників аналогічного періоду 2017 року), експортних – 1 млн 479 тис. тонн  (+7,8% до показників цього ж періоду минулого  року), транзитних вантажів – 28,5 тис. тонн (66,4% від показників 2017 року).   Наливних вантажів за підсумками жовтня 2018 року перероблено 158 тис. тонн (76,5% від показників 2017-го), навалювальних – 1 млн 315 тис. тонн (+17,4% до показників минулого року), генеральних вантажів – 475 тис. тонн (93,4% від показників 2017 року).   Найкращі результати досягнуто в переробці вугілля – 72 тис. тонн, що майже у 25 раз перевищує показники жовтня 2017 року, зернових – 872 тис. тонн (+60% до показників минулого року ) та чорних металів – 79,2 тис. тонн (+39% до показників аналогічного періоду минулого року).   У розрізі портових операторів вантажообіг розподілений таким чином: • ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» – 558,7 тис. тонн • СП ТОВ «Трансбалктермінал» – 443,5 тис. тонн • ТОВ «Чорноморський рибний порт» – 341 тис. тонн • ТОВ «Іллічівський зерновий термінал» – 296,6 тис. тонн • ТОВ «Транс-Сервіс» – 92,7 тис. тонн • ТОВ «Фрам Шипінг Едженсі» – 86,6 тис. тонн • ТОВ «Рісоіл Термінал» – 80 тис. тонн • ТОВ «Олір Ресорсіз» – 41,5 тис. тонн • ПАТ «Чорноморський паливний термінал» – 7,5 тис. тонн.   Вантажообіг на власних причалах ДП «АМПУ» склав 1 млн 303 тис. тонн або 66,9% від загального обсягу, в т.ч. державний портовий оператор «МТП «Чорноморськ» обробив 558,7 тис. тонн вантажів або 28,7% від загального вантажообігу порту.   За 10 місяців поточного року вантажообіг морського порту Чорноморськ в цілому по акваторії, з урахуванням ТОВ «Чорноморський рибний порт», склав 17 млн 083 тис. тонн, що на 313 тис. тонн перевищує показники минулого року. За цей період досягнуті успіхи у переробці навалювальних вантажів –      11 млн 483 тис. тонн (на 4,9% більше показників аналогічного періоду 2017 року). У порівнянні з попереднім роком найкращі результати досягнуто при переробці вугілля – 165,5 тис. тонн (збільшення показників майже у 28 раз) та зернових – 7 млн 223 тис. тонн (+8,7% до показників минулого року). Також досягнуті успіхи при перевантажені генеральних вантажів – 4 млн 337 тис. тонн  (на 0,8% більше ніж у минулому році). Таких показників вдалося досягнути за рахунок переробки чорних металів – 769,3 тис. тонн (+9.6% до показників 2017-го), металопрокату – 309 тис. тонн (на 64,4% більше ніж у попередньому році) та лісних вантажів – 124,3 тис. тонн (більш ніж дворазове збільшення показників).   Імпортних вантажів у січні-жовтні перероблено 3 млн 287 тис. тонн (на 10,9% більше показників аналогічного періоду 2017 року), експортних – 13 млн 011 тис. тонн (98,9% від показників минулого року), транзитних – 736,3 тис. тонн (збільшення показників на 16,3%) та каботажних вантажів – 48,8 тис. тонн (збільшення показників майже у 4 рази) – дані звітного періоду надано з урахуванням ТОВ «Чорноморський рибний порт».    В цілому по акваторії морського порту Чорноморськ за 10 місяців 2018 року було оброблено 1014 суден.     ...

Китайські компанії розглядають можливості інвестування у морський порт Чорноморськ

2018-11-09 11:23:30
30 жовтня Чорноморський порт відвідали представники китайських компаній: «Ocean Favor International Pte. Ltd», «Ocean Managing Port Management Co. Ltd» та «China Harbour Engineering Company Ltd» (CHEC). На зустрічі з керівництвом Іллічівської філії ДП «АМПУ» вони ознайомилися з можливостями, які пропонує порт для інвесторів, а також дізналися про стан реалізації великих інфраструктурних проектів.   Начальник філії Вячеслав Волошин та провідні фахівці розповіли представникам китайських компаній про особливості роботи порту та взаємодію філії з портовими операторами. Гості виявили велику увагу до існуючих у порту інвестиційних проектів, а також ознайомилися з  перебігом днопоглиблення акваторії та реконструкції причалів.   «На цей час в морському порту Чорноморськ реалізуються масштабні днопоглиблювальні проекти, які виконує  китайська компанія CHEC. Роботи з днопоглиблення виконуються підрядником у повній відповідності до підписаних договорів та чинного законодавства. Ми і надалі націлені на взаємовигідну співпрацю та розглядаємо будь-які пропозиції від інвесторів, які направлені на ефективний розвиток портової інфраструктури», – підвів підсумки робочої зустрічі Вячеслав Волошин.   Нагадаємо, 06 квітня 2018 року Адміністрація морських портів України (АМПУ) і «China Harbour Engineering Company Ltd.» (CHEC) підписали два договори на проведення днопоглиблення в морському порту Чорноморськ. Один договір передбачає проведення робіт на морському підхідному каналі зі збільшенням глибин до 16 м, а другий – в акваторії 1-го ковша Сухого лиману зі збільшенням глибин до 15 м. Загальний об’єм днопоглиблювальних робіт за двома договорами складає 2 млн куб. м. ...

На Раді морського порту Чорноморськ обговорили хід реалізації днопоглиблення та інші проекти, передбачені Планом розвитку

2018-11-09 11:16:07
В Адміністрації Іллічівського морського порту відбулось чергове засідання Ради морського порту Чорноморськ. У заході взяли участь: начальник Іллічівської філії ДП «АМПУ», голова Ради порту Вячеслав Волошин, заступник мера м.Чорноморська Юрій Крук, представники портових операторів тощо.   Нарада розпочалася з обговорення та схвалення Положення про Раду морського порту Чорноморськ. Уніфіковане Положення про Раду морського порту було розроблено апаратом управління ДП «АМПУ» та направлено на розгляд портовим операторам 20 червня цього року. Так як зауважень і пропозицій з цього питання не було отримано, голова Ради порту Чорноморськ Вячеслав Волошин запропонував ухвалити Положення, що і було зроблено одноголосно.   Другим питанням порядку денного стало обговорення поточної реалізації проектів та заходів, передбачених Планом розвитку морського порту Чорноморськ.   З інформацією про стан реалізації інфраструктурних проектів Іллічівської філії ДП «АМПУ» виступив Вячеслав Волошин. Як відомо, компанія China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC), згідно з укладеними договорами, веде роботи з днопоглиблення підхідного морського каналу до 16 м та днопоглиблення операційної акваторії 1-го ковша Сухого лиману до 15 м (1,2,3 черги). На цей час роботи по 1-й черзі завершено, триває підготовка до початку реалізації 2-ї черги. Станом на 30 жовтня роботи на підхідному каналі виконані на 85,4%, вилучено 430,5 тис. куб. м грунту. По днопоглибленню акваторії 2-го ковша Сухого лиману до 15 м планується розробка ТЕО та проходження експертизи у 2019 році. З реконструкції причалу №1 укладено договір з ТОВ «Гідробуд Україна», отримано дозвіл ДАБІ на будівельні роботи, ведеться процедура закупки шпунта. Завершення  робіт планується у 2019 році. Керівник проінформував присутніх про стан роботи з підготовки до реконструкції причалу №2 з днопоглибленням до 15 м (ТЕО схвалено Розпорядженням КМУ від 31.01.2018 №58-р, розроблено проект та отримано позитивний експертний звіт, готується пакет документів для проходження процедури затвердження КМУ) та причалів №7,8 з днопоглибленням до 15 м (проект затверджено Розпорядженням КМУ від 31.01.2018, у 2019 році планується виконати коригування проекту для актуалізації кошторисної частини), а також причалів №14-17 (апаратом управління ДП «АМПУ» готується проведення торгів з розробки проектної документації).   Також на нараді були розглянуті питання щодо заходів з підготовки та безпечного проведення осінньо-зимового періоду 2018-2019 р.р., у тому числі і за напрямком безпеки мореплавства. Зокрема, головний інженер Іллічівської філії Владислав Гамов проінформував присутніх про те, що гідравлічні випробування проведені в повному об'ємі на 33 об'єктах.   З доповіддю про новації та перспективи, пов’язані із реалізацією Закону України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур в морських портах виступив заступник начальника з логістики Юрій Соколов. Як відомо, 4 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України від 06 вересня 2018 року №2530-VIII, який покликаний поліпшити процедури контролю зовнішньоторговельних вантажів і транспортних засобів на державному кордоні, в т.ч. і в морських портах. Зокрема, цей закон визначає юридичне формулювання поняття принципу «єдиного вікна». Зазнав принципових змін і термін «міри офіційного контролю» – після ухвалення закону усі види контролю мають назву «заходи офіційного контролю». Поступово ці складні процедури спрощувалися: в 2015 році був скасований обов'язковий контроль ізольованого баласту, змінився порядок радіологічного контролю на кордоні. Тепер, згідно із затвердженими змінами, повноваження Державної екологічної інспекції, що стосуються радіологічного контролю товарів на кордоні, передаються Державній прикордонній службі. Зміни торкнулися і Закону України «Про морські порти», яким надано додаткові повноваження ДП «Адміністрація морських портів України». Тепер ДП «АМПУ» офіційно братиме участь у виявленні викидів суднами забруднюючих речовин в акваторії портів. При цьому, Кабінет міністрів України офіційно затвердить порядок участі Адміністрації порту в процедурі екологічного контролю з механізмом взаємодії.   «Безумовно, впровадження нововведень на практиці потребує досить багато часу, а на додаток до основного документу треба буде прийняти ще не один підзаконний акт для ефективної роботи системи. Але в цілому схвалений Радою законопроект – це серйозний крок на шляху до реформування галузі й підвищення привабливості українських портів для вантажовласників»,  –  резюмував Юрій Соколов.   Особливо дискусійним питанням заходу стало питання екологічного контролю в порту. Так, представники портових операторів повідомили, що незважаючи на прийняття Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України» представники Державної екологічної інспекції України та її територіальних підрозділів продовжують самостійно проводити контрольні заходи з перевірки суден (з відбором проб вод) на території портів, ігноруючи статтю 15 Закону України «Про морські порти України» (відповідно до змін, внесених Законом України №2530-VIII). На цей час Кабінет Міністр України не визначив порядок взаємодії Адміністрацій морських портів України та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища. Такий нормативно-правовий акт на сьогоднішній день відсутній. Більш детальне обговорення питань контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища в портах, в т.ч. виявлення випадків скидання суднами (плавзасобами) забруднюючих речовин у межах акваторії порту, планується провести на окремому засіданні з представниками портових операторів та ДП «АМПУ».   Крім того, у ході наради учасники прийняли до членів Ради порту «P&O Maritіme Ukraine» та ТОВ « Європіан Агро Інвестмент Юкрейн». ...

Розташування

Координати порту: 46°19'N, 30°41'E.

Адреса

вул. Праці, 6, м.Чорноморськ, Одеська обл., 68001, Україна.

Контакти

Тел. (приймальня): +38 (04868) 75001

Тел. (канцелярія):   +38 (04868) 75179

E-mail (канцелярія): office@ilk.uspa.gov.ua.

Адміністрація Іллічівського морського порту

ГП «ИМТП»