IMO виносить проблеми морської безпеки на перший план

Одночасно з проведенням обов'язкового аудиту Україні Міжнародною морською організацією, який наша країна успішно пройшла з 11 по 18 червня, підтвердивши свій статус морської держави, в штаб-квартирі IMO в Лондоні відбувався важливий і масштабний захід — 4-й Всесвітній саміт з безпеки портів. На запрошення Секретаріату IМО в ньому взяла участь українська делегація, до складу якої увійшли заступник Голови Адміністрації морських портів України (АМПУ) з морської та внутрішньої безпеки Сергій Гронський, начальник відділу морської безпеки та охорони Андрій Кашуба, начальник служби з організації роботи портів В’ячеслав Вороной, начальник служби інформаційної підтримки Костянтин Корнієнко, а також заступник Постійного представника України при IMO Віталій Мошківський. Які питання обговорювали представники країн-членів ІМО та на які виклики в сфері морської безпеки належить відповісти міжнародній спільності – в нашому матеріалі.

Головний слоган Саміту цього року звучав так: «Безпека портів: Цілісній підхід».

У своєму виступі на відкритті заходу генеральний секретар IMO Кітак Лім окремо наголосив на важливості та необхідності неухильного дотримання та виконання вимог Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів (Кодекс ОСПЗ), особливо в час появи нових загроз, в тому числі кібератак. Пан Лім повідомив учасникам заходу детальну інформацію щодо основних програм та ініціатив IMO у сфері безпеки портів та коротко окреслив тематику презентацій організаторів та основних спікерів, представлених на Саміті.

Порядок денний Саміту складався з чотирьох сесій, під час яких 18 експертів поділилися своїм баченням процесів автоматизації та цифрової інфраструктури (включаючи системи Port Community Systems та «Морське єдине вікно»), шляхів поліпшення та спрощення процедур, розповіли про найкращі практики в налагодженні координації в портах та підвищенні ефективності портів.

В рамках Саміту відбулися два пов'язані між собою тематичні заходи: Семінар з питань портів та Симпозіум з портової безпеки Вони були організовані в контексті головної тематики минулорічного Всесвітнього дня моря 2017 – «Об’єднуючи судна, порти та людей». ІМО традиційно відіграє одну з головних ролей в організації і проведенні такого роду заходів.

Семінар відбувся 11 червня за підтримки Генерального секретаря ІМО Кітак Ліма у співпраці з Міжнародною асоціацією портів таInternational Association of Ports and Harbors (IAPH). Спеціальним гостем був пан Сантьяго Гарсія Міла, президент Міжнародної асоціації портів (IAPH), який також виступив на заході.

Генеральний секретар ІМО Кітак Лім, наголосив, що міжнародні морські організації повинні надавати допомогу державам-членам у створенні сприятливих умов для ведення міжнародної торгівлі, що в свою чергу сприятиме підвищенню зайнятості, процвітання та стабільності «на березі». Він повідомив про намір відкрити Міжнародну морську організацію всім зацікавленим сторонам, які раніше не брали активної участі в роботі ІМО, щоб дати можливість мати справу з усіма морськими аспектами цілісно.

Під час семінару учасники обговорили питання електронного обміну інформацією, впровадження та функціонування «Єдиного морського вікна», полегшення міжнародного морського судноплавства та кращі практики з удосконалення координації в портах. Також було розглянуто питання важливості забезпечення безпеки портів — як ключового елемента для підтримки сприяння торгівлі морським транспортом.

12–13 червня відбувся Симпозіум з портової безпеки, який був організований ІМО спільно з Міжнародною організацією поліції морських портів (INTERPORTPOLICE) і включав в себе основні заходи Саміту. Акцент був зроблений на обміні найкращими практиками з морської безпеки та безпеки портів.

В ході Симпозіуму представники Управління ООН з наркотиків та злочинності (UNODC) та INTERPOL окреслили програми та ресурси з нарощування потенціалу з морської безпеки та можливості отримання доступу до них. ІМО, UNODC та INTERPOL співпрацювали в спільних регіональних заходах з нарощування потенціалу, зосереджуючи увагу на морській безпеці, з моменту прийняття в 2002 році Глави XI-2 Конвенції СОЛАС-74 та Кодексу ОСПЗ. Ці три організації продовжують працювати разом для допомоги розбудови потенціалу для боротьби з загрозами на морі по всьому світу.

Генеральний секретар підкреслив роль ІМО та партнерських організацій в наданні допомоги урядам у розвитку їх національної спроможності щодо морської безпеки та сприяння застосуванню IMO Кодексу ОСПЗ та ILO/ІМО Кодексу практики з безпеки в портах. Пан Лім також підтвердив необхідність розширення співпраці та зв'язку між судноплавством, портами та іншими зацікавленими сторонами.

Учасники Саміту обговорили поліпшення міжвідомчої співпраці, проведення оцінки загроз та вразливостей, управління ризиками, підвищення ефективності контролю доступу та ідентифікації особистих даних, комунікацію та реагування на різного роду загрози, з якими стикається морський сектор, а також обмінялися інформацією щодо різних підходів по управлінню ризиками.

Представниками української делегації «на полях» Саміту було ретельно заслухано презентації всіх учасників заходу, взято до відома інформацію щодо нових підходів, найкращих практик та пріоритетів роботи стосовно питань забезпечення морської безпеки та безпеки портів, поліпшення міжвідомчої співпраці, оцінки загроз та вразливостей, управління ризиками, підвищення ефективності контролю доступу та автентифікації, комунікації, кіберсистем та реагування на інциденти, навчальних, тренувальних та спеціальних довідкових заходів та програм, діючих та нових проектів з морської та портової безпеки, тощо.

Серед іншого в ході Саміту програмний директор Служби митного та прикордонного контролю Міністерства національної безпеки США Елізабет Шмельзингер представила презентацію щодо програми Митно-торговельного партнерства проти тероризму (C-TPAT), яка спрямована на покращення безпеки ланцюгів постачання приватних компаній у питаннях тероризму. Програма була започаткована великими компаніями США. Компанії, які досягають сертифікації C-TPAT, повинні мати документований процес для визначення та пом'якшення ризику в межах свого міжнародного ланцюга поставок, що дозволяє компаніям вважатись з низьким ризиком, внаслідок чого пришвидшується обробка їх вантажів, включаючи меншу кількість митних перевірок.

Також була представлена інформація щодо проекту SAURON та інших напрацювань у сфері кіберзахисту. Разом з тим заслухали представника Європейської Комісії Крістіана Дюпона щодо основних аспектів забезпечення безпеки під час обробки круїзних суден та поромів у порту, а також інших доповідачів щодо важливості навчань та тренувань у питаннях здійснення оцінки ризиків безпеки.

Представники української делегації взяли учать у панельній дискусії стосовно безпеки портів та інших зазначених вище питань.

«Ефективна безпека вимагає цілісного підходу, який включає в себе заходи із запобігання, захисту та підготовки фізичної, людської та інформаційної безпеки, що мають працювати в тандемі. Саміт охопив ці специфічні сфери безпеки та надав учасникам цінну інформацію про найкращі світові практики. Вивчення нового, що працює і що є ефективним, має важливе значення для прийняття рішень, що забезпечують ефективне зменшення ризику», — зазначив Сергій Гронський.

2018062801

2018062802

2018062804

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n