Адміністрація Маріупольського морського порту

Про підприємство

Порт знаходиться в північно-західній частині Таганрозької затоки Азовського моря, в 14 милях від входу в затоку. Навігація в порту триває цілий рік. У зимовий час переважають вітри східного напрямку, влітку - західного. Середня тривалість навігації з льодовою проводкою - 35 діб. Тумани спостерігаються в середньому 44 дні на рік.


Акваторія Маріупольського порту включає внутрішній і зовнішній рейди.

 

Межі внутрішнього рейду: з півночі - Східний пірс, зі сходу - Північний, Південний і Східний моли, з півдня - Західний мол, із заходу - від Західного молу по береговій лінії на північний схід до Східного пірса. Внутрішній рейд складається з аванпорту, Вугільної, Західної, Хлібній гаваней.

Останні новини

Маріупольський морський порт готується до планового аудиту ІМО

2018-02-19 16:26:36
Служба морської безпеки адміністрації Маріупольського морського порту провела нараду щодо підготовки до обов’язкового аудиту ІМО, який відбудеться у 2018 році, неухильного дотримання працівниками служби вимог Міжнародного кодексу з охорони суден та портових засобів та підтримки встановленого рівня охорони. Одним з найважливіших питань при проходженні аудиту Міжнародної морської організації є дотримання конвенційних документів у всіх напрямках: екологічна безпека, безпека мореплавства, охорона суден та портових засобів тощо. «Відповідно до вимог Міжнародного кодексу ОСПЗ, якщо судно знаходиться в порту Договірного Уряду або направляється до такого  порту, то представники Договірного Уряду повинні здійснювати контролюючі заходи. Іншими словами, це судно підлягає перевіркам у рамках контролю суден державою порту. Сенс перевірки підлягає в підтвердженні наявності та актуальності дії суднових документів з охорони судна, також отримання інформації про дотримання судном вимог рівня охорони портових засобів», - зазначив заступник начальника служби морської безпеки М.В. Зайцев. За його словами, досконале знання та суворе дотримання вимог і рекомендацій кодексу ОСПЗ, просто необхідне при  виконанні контролюючих функцій під час прибуття конвенційних суден до морського порту. А для цього працівники служби морської безпеки адміністрації Маріупольського порту постійно вдосконалюють свою роботу, проходячи навчання у спеціалізованих закладах. Окрім того, фахівці служби приймають участь у тематичних семінарах, а також поліпшують свої знання шляхом самоосвіти. Додатково, на нараді працівники служби морської безпеки обговорили питання модернізації системи безпеки в морському порту та взаємодії з контролюючими органами і службами безпеки портових операторів, які ведуть господарську діяльність в Маріупольському морському порту. ...

У адміністрації Маріупольського морського порту обговорили стан охорони праці на підприємстві

2018-02-06 12:47:36
У адміністрації Маріупольського морського порту підвели підсумки стану охорони праці на підприємстві за 2017 рік.  Як доповів начальник служби охорони праці адміністрації порту Володимир Теплоухов, протягом 2017 року комплексні заходи з досягнення встановлених нормативів з безпеки, гігієни праці та виробничого середовища виконані у повному обсязі. Проведено навчання та перевірку знань з охорони праці 300 співробітникам філії,  у тому числі тим, що виконують роботи з підвищеної небезпеки, а також 88 працівникам підвищено професійну кваліфікацію. Фахівці служби охорони праці у 2017 році видали 28 приписів, призупинялась або зупинялась експлуатація 9 одиниць приладів та інструменту. Начальник портового флоту адміністрації порту Олександр Нефьодов розповів, що в підрозділі постійно впроваджуються сучасні засоби з  безпеки, йде робота з попередження виробничого травматизму і запобігання виникнення професійних захворювань працівників. Адміністрацією портофлоту спільно зі службою охорони праці та профспілковим комітетом, відповідно до діючого  законодавства та проголошеної ДП «АМПУ» політики в галузі охорони праці, розроблено комплекс заходів, спрямований на досягнення поставлених цілей в області охорони праці. Заступник начальника адміністрації з розвитку портової інфраструктури Ігор Барський наголосив на необхідності посилення контролю за дотриманням вимог безпеки на робочих місцях та проведенні виховної роботи з недопущення випадків порушень трудової та виробничої дисципліни. Начальник адміністрації Маріупольського морського порту Олексій Росінський ще раз підкреслив необхідність забезпечення дотримання вимог чинного законодавства щодо охорони праці на підприємстві, забезпечення у підрозділах превентивних заходів щодо недопущення виробничого травматизму. Він зробив наголос на необхідності постійного вдосконалення процесу навчання працівників адміністрації та доручив особливу увагу приділити інструктажам на робочому місці.  ...

У Адміністрації Маріупольського морського порту обговорили плани стратегічного розвитку порту до 2038 року

2018-01-31 16:40:15
У Адміністрації Маріупольського морського порту відбулось засідання Ради порту. У заході взяли участь керівництво та фахівці  Маріупольської філії ДП «Адміністрація морських портів України», портового оператору – державної стивідорної компанії ДП «Маріупольський морський торговельний порт», приватних стивідорних компаній ТОВ «СРЗ» та ТОВ «УкрТрансАгро». В ході наради обговорювалось питання щодо коригування Плану розвитку Маріупольського морського порту на коротко- , середньо-  та  довгострокову перспективу. Радою порту вирішено виключити з Плану розвитку захід «Поетапне збільшення проектних глибин на трасі Керч-Єнікальський канал-порт Маріуполь». Також, враховуючи завершення у 2018 році короткострокового періоду функціонування і розвитку морських портів, було прийняте рішення щодо перенесення термінів виконання заходів Плану з коротко- та середньострокової на середньо- та довгострокову перспективу. Членами Ради порту було також розглянуто проект Стратегії розвитку морських портів до 2038 року та визначено такі основні напрямки розвитку Маріупольського порту: -         доведення глибин на підхідному каналі та акваторії до паспортних; -         розвиток інфраструктури морського порту – реконструкція причальних та огороджувальних споруд, будівництво перевантажувальних комплексів (зернового, олійного та контейнерного); -         розвиток автомобільної інфраструктури; -         розвиток залізничної інфраструктури. Крім того, присутні обговорили актуальне для Маріупольського морського порту питання реконструкції під’їзних колій до міста Маріуполя через перегін «Комиш-Зоря - Волноваха» або будь-яку іншу залізничну лінію. Нагадаємо, що лінія «Комиш-Зоря - Волноваха» сьогодні залишається єдиним залізничним сполученням зі станціями Маріупольського вузла. Збільшення пропускної спроможності залізниці на цьому відрізку має вкрай важливе значення для підприємств міста. Гострим залишається питання реконструкції під’їзних колій до м. Маріуполя, які потребують електрифікації та автоматизації, оскільки тільки на електрифікованих й автоматизованих залізничних лініях можна розвивати максимальні швидкості, та, як результат, збільшувати вантажопотік.  ...

ГОЛОВНЕ – ЩОБ СУДНА ПРАЦЮВАЛИ: в адміністрації Маріупольського морського порту йде підготовка до ремонту суден портового флоту

2018-01-26 15:29:09
            2018 рік можна, напевно, вважати ювілейним, оскільки саме в цьому році виповнюється п’ять років з часу створення Маріупольської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України». Флот (портовий) є найбільшим структурним підрозділом підприємства, а у великого підрозділу і завдання, і проблеми теж немалі.             Флот (портовий) складається з дванадцяти одиниць суден та плавзасобів, щоправда середній вік суден майже перетнув позначку у 33 роки, а тому потреби у ретельному технічному догляді, своєчасному технічному обслуговуванні, ремонтах, що вимагають чималих коштів, є надзвичайно актуальними. То ж розповімо по порядку про майбутній перебіг ремонтних робіт на суднах у 2018 році. Наймолодшому – нафтосміттєзбирачу «НМС-69» - цього року виповнюється 11. Значення цього маленького суденця  завдовжки 18,0 м., завширшки 4,5 м., та осадкою 1,6 м., з двигуном, потужністю у 99 кВт, а також його «систершипа» - «НМС-67» важко переоцінити, бо вони першими приходять на допомогу у випадках розливів забруднюючих речовин на акваторії Маріупольського порту ( якщо таке трапляється), прибирають акваторію від сміття та бруду.  Одночасно з ним до ремонту заплановано ще одне судно – водолазний катер «ВРД-3059», що побудований у 1991 році ( ровесник Незалежної України, що пережив майже усі труднощі держави, окрім участі у бойових діях). Завдання, які наразі покладаються на цей невеличкий кораблик завдовжки 19,0м., завширшки 3,8 м., осадкою 1,5 м., і потужністю двигуна у 110 кВт, є дуже й дуже важливі, бо з нього виконуються роботи з промірів акваторії та підхідних каналів портів Української частини Азовського моря. Далі на черзі класифікаційний ремонт нашого ветерана – єдиного в Україні криголама «Капитан Белоусов». Цьому «дідусеві» минає 64 рік і про нього хочеться розповісти дещо більше. Колись, ще у кінці 40-х років ХХ сторіччя у Фінляндії на судноверфі фірми «Вяртсіля» було закладено серію з трьох криголамів, головним з яких і був «Капитан Белоусов», а також «Капитан Воронин» та «Капитан Мелехов». Названі іменами видатних полярних капітанів, ці судна мали працювати на трасі «Північного Морського Шляху».  Невдовзі їх заступили на цій льодовій вахті більш потужні криголами, а трійця в решті решт опинилася у потовому флоті порту Архангельська. Десь у кінці 80-х років ХХ сторіччя було прийнято рішення про передачу двох суден – «Капитана Белоусова» та «Капиана Воронина» на Азовське море, де вони вже до того бували неодноразово. Так склалося, що однієї суворої зими криголам «Капитан Ворнин» отримав пошкодження кінгстонної арматури, було підтоплене приміщення носових гребних електродвигунів, і судно тихцем спровадили на металобрухт. «Капитан Белоусов» залишився наодинці. Але йому таки пощастило, бо декілька років тому йому замінили головні двигуни на мотори фірми «Катерпиллер» і тепер нашого «дідуся» не впізнати – загальна маса двигунів зменшилася у п’ятеро, а «дідусь» тепер «без шкоди для здоров’я» сів на дієту і споживає пального втричі менше. Трошки про технічні характеристики «дідуся»: довжина 83,16 м., ширина 119,4 м., осадка 7,00 м., загальна потужність шести головних двигунів 8832 кВт. Криголам побудовано за так званим американським типом – 2 гребних гвинти в носовій частині, та 2 – у кормовій. Далі в черзі на Класифікаційний ремонт стоїть наливна баржа «Водолей-2», що побудована в 1981 році. Завдовжки 36,72 м., завширшки 11,0 м., з осадкою 2,84 м. вона призначена для зберігання та постачання на судна питної та технічної води. Переоцінити важливість цього на вигляд не дуже презентабельного судна неможливо, адже, як співав один з героїв популярної радянської кінокомедії «Волга-Волга» (такий собі «водовоз» Дядя Кузя): «Даже муха без воды и не туды, и не сюды!». Переходимо до наступного судна – це «Збирач-387». В ході експлуатації суден, на них накопичується певна кількість «продуктів життєдіяльності» механізмів та екіпажу. Йдеться про лляльні (підсланеві) води, залишки нафтопродуктів, побутові відходи та фекальні води. Оскільки в акваторії Азовського  моря, акваторіях портів, скидати вище зазначені «продукти» категорично заборонено, спеціальні судна флоту (портового), до яких, власне й належить «Збирач-387», приймають їх з транспортних суден і відправляють на переробку чи утилізацію. «Збирачу-387» (або «сімці», як його кличуть серед працівників флоту) цього року виповнюється 32 роки. Він, так би мовити, «наймолодший» з трьох «систершипів». Завдовжки 33,21 м., завширшки 7,58 м., з осадкою 3,17 м., він віднедавна обладнаний установкою, що дає змогу очищувати лляльні води майже повністю. Зараз установки експлуатується в тестовому режимі. Нарешті підійшли й до рейдового катера «Нептун». Це таке собі портове таксі. Судно, якому виповнюється 27 років, має універсальне застосування – воно може і на зовнішній рейд доправити людей та вантажі, з рейду доставити хвору чи поранену людину, «підробити» лоцманським катером, та, навіть, «прогулянковою яхтою». І усе це при доволі невеличких габаритах – завдовжки 20,0 м., завширшки 5,6 м., з осадкою 1,9 м., потужністю головного двигуна 232 кВт. У планах нашого підприємства є багато цікавого. То ж наразі головним завданням екіпажів суден та плавзасобів є їх підтримка у робочому стані. «Головне - щоб судна працювали!»   Інженер з комплектації Флоту (портового) Велігура С.А. ...

Розташування

Координати порту: 47°03 N, 37°30 E.

Адреса

пр. Адмірала Луніна 3, Маріуполь, Донецька область, 87510, Україна.

Контакти

Тел.: +38 (0629) 408-234

Тел.: +38 (0629) 408-261

Т/факс: +38 (0629) 408-260

E-mail: all@mpw.uspa.gov.ua

Порт в системі транспортних коридорів

Адміністрація Маріупольського морського порту

ГП «ММТП»