Оброблено суден: 22

«Крапля в морі»

На теперішній час, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 07.07.2015 за № 492 про внесення змін до «Правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря України від забруднення та засмічення» скиди ізольованих баластних вод, які накопичуються у спеціально відведених для цього «танках» суден, замінюються у відкритому морі до заходу у територіальне море України у відповідності до вимог Міжнародних конвенцій та скидаються в акваторіях портів без обмежень та контролю з боку морських інспекцій Держекоінспекції. При цьому судна за перше півріччя 2015 р. скинули в акваторію портів Одеса та Іллічівськ близько 0.7 млн. куб. м. морських вод у вигляді ізольованого баласту.
Аналіз щорічних даних Департаменту екології та природних ресурсів Держадміністрації у Одеській області демонструє, що лише філія ТОВ «Інфоксводоканал» у 2014 р. скинула у Чорне море більш ніж 27 млн. куб м. з вмістом близько 24 тис. тон забруднюючих речовин, а у ріку Дністер, яка напряму впадає у Чорне море, ще більш ніж 13 млн. куб. м. з вмістом близько 5 тис. тон забруднюючих речовин. Для повної оцінки впливу на довкілля необхідно додати щорічні стоки у південно–західний басейн Чорного моря мільярдів кубів річкових вод Дніпра, П. Бугу, Дністра, Дунаю та мільйони кубів неочищених дощових, дренажних вод, а також промислових стоків.
Відповідно, обсяги вищезазначених вод є на декілька порядків більшими за обсяги баластних вод та, за висновками науковців, рік від року виявляються несумісними з асиміляційними можливостями морських водойм, про що свідчить щорічне цвітіння морських вод у місцях громадського відпочинку та закриття пляжів.
Необхідно зауважити, що скиди ізольованих баластних вод мають епізодичний характер під наглядом «держави – порту», тому на думку фахівців морської галузі є найбільш безпечними з точки зору вмісту забруднюючих речовин, при цьому вони можуть мати унікальні рекреаційні та бальнеологічні якості, природню солоність, тощо. Для екологічної спільноти це зрозуміло та науково обґрунтовано, особливо у порівняні з якістю прибережних вод акваторій портових міст, які відчувають постійне навантаження антропогенними чинниками — каналізаційними, дощовими, дренажними, промисловими та річковими стоками тощо.
Так, можливо здійснити висновок, що скиди ізольованих баластних вод є «краплею у морі», але крапля ця достатньо чиста та можливо ще й корисна для балансу екосистеми Чорного моря.
Ця теза має підтвердження у багаторічних дослідженнях Інституту біології південних морів. Співробітниками Інституту біології південних морів в акваторії порту було виявлено велику різноманітність біологічних організмів (більш 500 видів), що складає близько 15% від загального обсягу біологічного різноманіття північно-західної частини Чорного моря. Тільки різних видів риб виявлено понад 25. Серед них необхідно виділити чорноморську і далекосхідну кефаль, морський коник, а також бички. На акваторії портів часто зимують лебеді та дикі качки, також не рідкість, що до нас запливають чорноморські дельфіни «Афаліни». А це неупереджений біологічний індикатор чистоти акваторій, якій ще раз свідчить про те, що судна у морських портах — не є основним джерелом забруднення водних ресурсів.
Враховуючи вищевикладене, ДП «АМПУ» продовжує напрацювання комплексних заходів у зв’язку з прийняттям постанови про внесення змін до «Правил охорони внутрішніх морських вод….» та з метою попередження можливих випадків забруднення акваторій, а саме:
— систематизовано збір інформації агентських організацій, капітанів портів та введена єдина форма автоматизованого обліку обсягів ізольованих баластних вод, які підлягають скиду з суден;
— розроблені доповнення до Обов’язкових постанов у портах щодо удосконалення нагляду за початком скиду ізольованих баластних вод в акваторії морських портів, його припинення у випадку встановлення забруднення та відповідного оповіщення морських інспекцій Держекоінспекції України;
— регулярно проводяться моніторингові дослідження за станом поверхневих вод, з залученням атестованих лабораторій. Так, протягом 2014 року було здійснено біля 4000 вимірів, в тому числі по завислим речовинам, залізу, нафтопродуктам;
— розгляд питань, пов’язаних з імплементацією до національного законодавства вимог Міжнародної конвенції по баластним водам у морських портах, тощо.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2017 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n