Райвіс Вецкаганс: За минулі два роки ми інвестували в стратегічні об’єкти портової інфраструктури понад $100 млн

Голова Адміністрації морських портів України — про інвестпроекти в портовій галузі, інтерес інвесторів і плани на 2019.

У 2017 році Адміністрацію морських портів України очолив новий менеджер з вагомим досвідом роботи у транспортній сфері. Латиш Райвіс Вецкаганс отримав від міністра транспорту Володимира Омеляна повний карт-бланш. Як тоді сказав пан Омелян: “Я наполягаю на тому, що АМПУ повинна бути реформована і перетворена в прозоре та ефективне підприємство, яке працює на державу і відстоює державний, а не приватний інтерес. У цьому розрізі Райвіс Вецкаганс має повну свободу дій”. Що ж змінилося у портовій галузі за цей час, чим вона живе сьогодні та на що розраховує на найближчі роки — в інтерв’ю з головою АМПУ.

Якими були для АМПУ останні 1,5 роки?
Перше, і напевне, найвизначніше, це те, що ми успішно пройшли аудит Міжнародної морської організації. Це говорить про те, що якість роботи нашої галузі знаходиться на міжнародному рівні.

Наступне, що для мене особисто є важливим, це рух у бік Євросоюзу як інтегрованої пов’язаної з нашою державою транспортної системи — 8 українських портів було включено в транспортну систему TNT. Враховуючи той фактор, що вже декілька років у напрямку Сходу ми не розвиваємо транспортну інфраструктуру і потоки, то це дуже важливо для нас.

З державних досягнень, це, звичайно, зниження портових зборів на 20% ще у 2017 році.

Також вже певний час ми активно займаємось питанням концесії портів.

Ну, і те, що ми активно включились в процес корпоратизації Адміністрації. Тож, саме цим ми і “жили” протягом останніх півтора роки.

Зараз ми продовжуємо розвивати нашу інфраструктуру та інфраструктуру, пов’язану з приватним бізнесом у портах. У минулому році в портах почали роботу три нові зернові термінали: проект MV Cargo спільно з компанією Cargill, який ми реалізували в державно-приватному партнерстві в порту “Південний”, литовсько-український проект “Єврозовнішторг” в порту “Ольвія”, і “Агрія” у порту Бердянськ.

І в цілому, не дивлячись на те, що за останні роки через геополітичні питання ми дуже втратили в транзиті та вимушені були переорієнтувати вантажопотоки, наші порти вже третій рік поспіль показують позитивну динаміку. В минулому році у нас було збільшення на 2,6 млн т у порівнянні з 2017-м, у цьому році зріст вантажопотоку складає 11-12%, у першу чергу за рахунок експорту зерна та руди. Приріст контейнерів у нинішньому році продовжується і складає 18-20%. Цьому є два пояснення: ріст купівельної спроможності та збільшення експортних вантажів, зокрема й контейнерами.

Детальніше

2019052711

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n