Оброблено суден: 22

Запитання ЗМІ: Відповідь на запит Громадського щодо портів Азовського регіону

Громадське: Чому не відбувається днопоглиблення в портах Азовського моря, що вже призвело до зменшення осадки суден у Маріупольському МТП? АМПУ: Проблема в сумлінному виконанні своїх зобов'язань підрядником, якого обрали два роки тому. Череда судів не дозволяла ні продовжувати роботи в Азовському морі, ні обрати нового контрагента. Але це питання вже найближчим часом ми вирішимо. АМПУ значно наростила за останній рік досвід з проведення днопоглиблювальних робіт в портах, і забуті в колишні роки порти Азова і Миколаєва також отримають необхідне днопоглиблення. Детальніше про ситуацію: Протягом 2015–2016 років ДП ​​«Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ») провела дві процедури відкритих торгів із закупівлі послуг експлуатаційного днопоглиблення для підтримання глибин в морських портах Маріуполь і Бердянськ. Переможцем торгів визначили ТОВ «Техморгідрострой Миколаїв», пропозиції якого під час проведення процедур відкритих торгів в 2015 і 2016 роках були визнані найбільш економічно вигідними, і відповідно, з цією компанією було укладено два договори на надання послуг з експлуатаційного днопоглиблення акваторій і підхідних каналів Бердянського і Маріупольського морських портів. Але, роботи були проведені не в повному обсязі, а з початку 2017 взагалі припинені через низку судових справ, пов'язаних з процедурою закупівлі послуг і якістю виконаних робіт. Крім того, Антимонопольним комітетом України вже було накладено штраф на ТОВ «Техморгідрострой Миколаїв» на суму понад 76 млн грн за спотворення результатів торгів внаслідок антиконкурентних дій в минулі періоди. Всі ці події навколо підрядника в цілому не дозволили АМПУ провести експлуатаційне днопоглиблення в портах Азовського регіону. Громадське: Які реальні перспективи проведення цих робіт в 2018 році? АМПУ: Протягом останнього місяця йде ґрунтовна робота з підготовки до проведення процедури закупівлі послуг з технічного обслуговування підхідних каналів і акваторій Бердянського і Маріупольського морських портів. У найближчі дні в системі Prozorro буде опубліковано оголошення про відкриті торги. Протягом 2018 року плануємо здійснити одночасне днопоглиблення на підхідних каналах і акваторіях Бердянського і Маріупольського морських портів загальним обсягом 2,94 млн куб м, в тому числі — 1,5 млн куб м в Бердянському морському порту і 1,44 млн куб м в Маріупольському морському порту. При цьому до потенційних учасників торгів висуваємо досить жорсткі вимоги щодо термінів і якості виконання днопоглиблювальних робіт. Крім того, найближчим часом повино остаточно вирішитися питання щодо передислокації самовідвізного землесоса «Меотида» в Маріупольський морський порт. З його допомогою передбачається протягом 2018 року додатково виконати днопоглиблення в обсязі близько 350 тис. куб м на об'єктах Маріупольського морського порту. Роботи планується почати вже з січня 2018 року за умови відсутності льодової кампанії. Сукупність перерахованих заходів дозволить повернути прохідну осадку суден, що здійснюють судозаходи в зазначені порти до необхідних значень, а подальше регулярне щорічне днопоглиблення на підхідних каналах і акваторіях Маріупольського та Бердянського морських портів дасть можливість підтримувати необхідні глибини. Якщо знову не буде зриву роботи підрядником або іншого форс-мажору, то всі роботи плануємо закінчити до кінця 2018 року. Обсяг робіт — значний. Громадське: За даними моїх джерел, частина вантажовідправників вже перенаправили свої товари з портів Маріуполя і Бердянська в порти Чорного моря. Чи можете ви підтвердити цю тенденцію? Які саме вантажі пішли в порти Чорного моря? АМПУ: За наявною у нас інформацією і результатами проведених аналітичних досліджень колег з Бердянського і Маріупольського філіалу, така тенденція відсутня. Традиційні вантажопотоки, як наприклад, металопродукція компанії «Метінвест», продовжують оброблятися в Маріуполі та Бердянську. Зменшення ж обсягів перевалки в портах пов'язано з переорієнтацією каботажних перевезень руди з Бердянська до Маріуполя на залізницю. Громадське: Які заходи може оперативно вжити АМПУ для поліпшення роботи портів Азовського моря? АМПУ: В першу чергу, нам важливо оперативно вибрати надійного підрядника, щоб почати роботи з днопоглиблення в портах Азова, а також вирішити питання з «Меотидою». Плюс наявність власного днопоглиблювального флоту в акваторії портів допоможе також вирішити ситуацію з високим заілюванням глибин. Для довідки: середнє щорічне замулювання (згідно з паспортами) на каналі Бердянського порту становить 720 тис. куб м і на акваторії 300 тис. куб м, в Маріупольському порту відповідно 820,7 тис. куб м і 85 тис. куб м. Варто зазначити, що заносимість в портах Азовського басейну на значно вища, ніж в портах Чорного моря, і єдиним способом боротьби з нею є проведення регулярних експлуатаційних днопоглиблювальних робіт для підтримки паспортних глибин. Тому АМПУ був оголошений тендер на придбання нового землесоса з умовою поставки судна в Азовський басейн, для того щоб мати можливість проводити експлуатаційне днопоглиблення на постійній основі. Очікується, що переможець тендеру буде визначений наприкінці січня-початку лютого 2018 року. Крім цього, ми приймаємо необхідні заходи для забезпечення стабільної роботи морських портів Азовського регіону, в тому числі в рамках підготовки до льодової кампанії 2017–2018 років, забезпечуємо ефективний зворотний зв'язок з портовими операторами (стівідорними компаніями) для оперативного вирішення питань, що виникають, розробляємо механізм інвестування в розвиток портової залізничної інфраструктури.

У порту Чорноморськ відбулось засідання Ради порту

12 грудня у Іллічівській філії ДП «АМПУ» відбулось підсумкове засідання Ради порту. У заході взяли участь керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс, радник керівника АМПУ Геннадій Скворцов, начальник Адміністрації Іллічівського морського порту Вячеслав Волошин, представники мерії м. Чорноморськ та портових операторів, профспілкові лідери.   Нарада почалася з передачі повноважень Голови Ради порту  від Геннадія Скворцова начальнику Іллічівської філії ДП «АМПУ» Вячеславу Волошину. Керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс побажав новому Голові Ради порту максимально сприяти розвитку порту і портової інфраструктури. «Вважаю, що у порта Чорноморськ хороші перспективи. За підсумками 11 місяців цього року Чорноморськ посів друге місце за темпами приросту вантажообігу серед українських портів. Ми й надалі сприятимемо розвитку всіх філій, щоб у розрізі того вантажообігу, який існує, і того вантажопотоку, який ми можемо залучити, неухильно рухатися вперед», — зазначив Райвіс Вецкаганс. Крім того, підводячи підсумки 2017 року, керівник АМПУ зазначив, що найвагоміші результати АМПУ досягнула у напрямку днопоглиблення – всього по портах було вилучено майже 7 млн куб. м. ґрунту, що більше ніж у 1,5 рази перевищує показники минулого періоду. У наступному році цю роботу буде продовжено, у тому числі й у морському порту Чорноморськ. У ході засідання учасники також розглянули питання реалізації проектів і заходів, передбачених Планом розвитку морського порту Чорноморськ, обговорили поточний стан і перспективи розвитку внутрішньої акваторії 1-го і 2-го ковша Сухого лиману, а також залізничної та автодорожньої інфраструктури порту й прилеглих територій. За словами заступника начальника Іллічівської філії АМПУ з розвитку портової інфраструктури Сергія Філатова, питання розвитку автомобільної та залізничної інфраструктури є одним з найбільш важливих. «Нарощування виробничих потужностей неминуче призведе до ускладнення транспортного руху на під'їздах до порту. Тому особливо актуальним як для порту, так і для міста стає питання розвитку під'їзних автодоріг з будівництвом зручних розв'язок і внутрішньопортової автомобільної інфраструктури, а також розвиток залізничної станції «Чорноморськ-Порт», – зазначив Сергій Філатов. Зі свого боку, представники портових операторів підтримали необхідність розвитку транспортної інфраструктури й додали, що на сьогоднішній день їм вкрай не вистачає тепловозів й вагових комплексів. Райвіс Вецкаганс акцентував увагу на тому, що для АМПУ вкрай важливо стратегічне планування, тому для успішної та комплексної реалізації всіх необхідних інвестиційних проектів має бути розроблений Генеральний план розвитку порту «Чорноморськ», на прикладі аналогічного проекту Генерального плану у  порту «Южний». Вячеслав Волошин зауважив, що подальша реалізація інвестиційних проектів неможлива також без модернізації та оптимізації систем енергопостачання порту. Тому сьогодні на підприємстві ведеться робота, спрямована на загальне збільшення енергопотужності порту, впроваджуються ефективні енергозберігаючі технології. Крім того, Голова Ради порту Вячеслав Волошин зробив акцент на необхідності узгодженої взаємодії всіх портових операторів при розробці та реалізації інвестиційних проектів в порту. «Ми націлені на розвиток портів, у тому числі в рамках проектів державно-приватного партнерства. Але чим більше акумулюється проблемних питань – тим частіше треба збиратися і спільно визначати шляхи їх вирішення. Такий конструктивний діалог дозволяє забезпечити всім суб'єктам господарської діяльності рівні умови для роботи в порту і сприяє ефективній роботі», – підкреслив на завершення керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

У АМПУ проведуть незалежну оцінку майна

Адміністрація морських портів України (АМПУ) оголосила конкурс з відбору суб'єктів оціночної діяльності, які будуть залучені до проведення незалежної оцінки майна АМПУ. Тендер було оголошено у електронній системі Prozorro 30 листопада 2017 року. Очікувана вартість послуг складає 3,77 млн грн. Кінцевий термін подання тендерних пропозицій — 11 січня 2018 року. Очікується, що результати незалежного оцінювання будуть отримані протягом 75 днів після підписання договору. Відповідно до умов тендеру, аудиту підлягає майно (будинки, транспорті засоби, обладнання, інвентар тощо), балансоутримувачем якого є АМПУ та її філії. Оцінка, яку буде проведено відповідно до вимог МСО 2011 (міжнародних стандартів оцінки) і МСФЗ (міжнародних стандартів фінансової звітності), враховуватиме фізичний, функціональний та економічний зноси майна відповідно до вимог міжнародних стандартів. Визначення справедливої вартості майна є необхідною складовою для завершення аудиту фінансової звітності підприємства за період 2015–2017 рр., який для АМПУ наразі проводить компанія  KPMG відповідно до укладеного раніше договору. Метою проведення зазначених процедур є забезпечення повного переходу підприємства на МСФЗ, починаючи з 2019 року,  відповідно до зобов’язань України щодо поступового наближення бухгалтерського обліку і звітності до міжнародних стандартів та інтеграції із законодавством Євросоюзу, що передбачено главою 13 Угоди про асоціацію з ЄС.

За 11 місяців 2017 року українськими портами оброблено 121 млн тонн вантажів

Вантажообіг в морських портах України протягом 11 місяців 2017 року зберігає позитивну динаміку. З січня по листопад поточного року морські порти України обробили 121 млн тонн вантажів, що на 0,6% більше показників минулого року. Про це свідчать оперативні дані Адміністрації морських портів України (АМПУ). Обсяг перевалки імпортних вантажів зріс на 24,8% в порівнянні з минулим роком — до 18,3 млн тонн, експортних — знизився на 0,4% і сягнув 90,5 млн тонн. У структурі імпорту найбільший приріст, як і раніше, показує вугілля, обсяг перевалки якого склав 5,3 млн тонн, що на рекордні 55,5% більше, ніж в минулому році. У перевалці експортних вантажів значну частку займає зерно — майже 35 млн тонн і продукція металургії — 30,7 млн ​​тонн. При цьому експорт рослинних олій збільшився до 4,9 млн тонн (приріст на 23,5% в порівнянні з минулим роком). Обсяг обробки транзитних вантажів збільшився на 10,7% до 10,8 млн тонн, а контейнерна перевалка зросла на 3,2% до 545,4 тис. ТЕU. При цьому найбільше вантажів обробив порт «Южний» — 38,7 млн ​​тонн, «Одеса» — 21,9 млн тонн, «Миколаїв» — 21,3 млн тонн і «Чорноморськ» — 15,8 млн тонн. З повним оглядом вантажообігу за 11 місяців 2017 року у розрізі номенклатур вантажів і портів можна ознайомитися за посиланням.

Морський порт Чорноморськ відвідали представники групи «Egis International»

З метою підготовки попереднього техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) розвитку морського порту Чорноморськ з урахуванням залучення приватних інвестицій, цього тижня відбувся візит представників групи «Egis International», а також фахівців технічного офісу Міністерства інфраструктури України та ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ)  до Іллічівської філії АМПУ. Підготовка попереднього ТЕО розвитку морського порту Чорноморськ здійснюється в рамках проекту «Підтримка імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії України», який фінансується Європейським Союзом. Під час робочої зустрічі гості обговорили з керівництвом і фахівцями Іллічівської філії ДП «АМПУ» специфіку виробничої діяльності порту, найближчі проекти щодо днопоглиблення акваторії та реконструкції причалів, а також цілий ряд інших питань, що стосуються ефективної роботи підприємства.

Дочірні категорії

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2017 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n