Розроблено проект Правил безпечного навантаження і розвантаження навалювальних вантажів в морських портах України

ДП «Науково-дослідницький проектно-конструкторський інститут морського флоту України» (ДП «УкрДНІМФ) розробило Правила безпечного навантаження і розвантаження навалювальних вантажів в морських портах України. Замовником проекту стало ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ). Проект документу повинен пройти громадські обговорення, необхідні процедури погодження та реєстрацію. Нагальна необхідність розробки нових Правил полягає в тому, що зараз в Україні діють «Правила безопасности морской перевозки незерновых навалочных грузов» (РТМ 31.0038-78), які були впроваджені ще у 1978 році за часів СРСР. Їх положення є застарілими та потребують вдосконалення з урахуванням вимог національного законодавства. Крім того новий документ це черговий крок реалізації Стратегії імплементації положень директив та регламентів Європейського Союзу у сфері міжнародного морського та внутрішнього водного транспорту, яка була схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.10.2017. План заходів з імплементації актів права ЄС у зазначеній сфері передбачає розробку проекту акту щодо встановлення узгоджених вимог і процедур безпечного завантаження і розвантаження навалювальних суден (балкерів). Запропоновані Правила безпечного навантаження і розвантаження навалювальних вантажів в морських портах України встановлюють єдині вимоги до технологічних процесів перевантаження навалювальних вантажів на територіях та акваторіях морських портів України. Правила передбачають: — оптимізацію процесів поводження з усіма видами навалювальних вантажів; — удосконалення систем управління охороною праці, екологічною та техногенною безпекою при перевантаженні всіх видів навалювальних вантажів; — визначення порядку взаємодії адміністрацій морських портів, підприємств всіх форм власності, що розташовані в морських портах, з питань поводження з навалювальними вантажами з допустимим антропогенним навантаженням на довкілля та запобіганням штрафним санкціям з боку контролюючих органів; — використання індивідуальних карток навалювальних вантажів. Також Правила поєднують та враховують вимоги: — Директиви 2001/96/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 4 грудня 2001 року, що встановлюють гармонізовані вимоги та процедури з безпеки навантаження та розвантаження балкерів; — глав VI і VII МК СОЛАС з поправками; — рекомендацій резолюції КБМ ІМО 268 (85) про добровільне прийняття до виконання в країнах — учасницях МК СОЛАС національних правил щодо безпеки морського перевезення навалювальних вантажів на основіМіжнародного кодексу морського перевезення небезпечних вантажів, схваленого цією резолюцією; — Кодексу практики безпечного завантаження та розвантаження навалювальних суден (Кодекс BLU), наведеного у додатку до Резолюції Асамблеї ІМО A.862(20) від 27 листопада 1997 року, у редакції станом на 4 грудня 2001 року. Правила забезпечать підвищення рівня безпеки в портах за допомогою оптимізації процесів поводження з усіма видами навалювальних вантажів з урахуванням вимог сучасного міжнародного законодавства по транспортуванню, зберіганню, перевантаженню в морських портах вантажів всіх класів небезпеки. Для вступу в силу Правил необхідне затвердження їх Мінінфраструктури та реєстрація у Мінюсті України після погодження зі всіма зацікавленими міністерствами та відомствами, а також громадського обговорення положень Правил. Прийняття Мінінфраструктури зазначеного нормативного акту стане ще одним кроком на шляху імплементації до національного законодавства положень директив та регламентів Європейського Союзу у сфері міжнародного морського водного транспорту.

З Днем моряка!

Сьогодні світ відзначає День моряка. Свято було започатковане 2010 року і присвячується саме морякам торгового флоту, які, на відміну від військових моряків, свого свята досі не мали. Тоді як за статистикою моряками торгового флоту здійснюється 80% усієї світової торгової діяльності. Свято проходить під егідою IMO (Міжнародна морська організація, International Maritime Organization) та кожного року має певну тематику. У 2019 році це — гендерна рівність у професії. «Кожен, хто пов'язаний з мореплавством, повинен розуміти, що, відмовляючись брати на роботу жінок і надавати їм можливості для кар'єрного зростання, звужує коло потенційних кваліфікованих кадрів»,— заявив у своєму посланні з нагоди Дня моряка Генеральний секретар IМО Кітак Лім. День моряка-2019 проходить під девізом-хештегом #IAmOnBoard, який дослівно перекладається як «Я на борту», а за змістом — «Я підтримую». До речі, поділитися своїми думками про гендерне рівноправ'я в морських професіях можна на сайті Дня моряка:  https://dayoftheseafarer.imo.org/2019/. Україна є членом IМО з 1994 року. У червні 2018 року наша держава успішно пройшла аудит IMO, метою якого була перевірка відповідності виконання Україною як державою порту, державою прапора і прибережною державою міжнародних зобов'язань у сфері безпеки судноплавства. 7 червня 2019 року під час зустрічі Міністра інфраструктури Володимира Омеляна з Генеральним Секретарем Міжнародної Морської Організації Кітаком Лімом досягнуто принципової домовленості про поширення на Україну програми технічного співробітництва, яка реалізується Секретаріатом ІМО відповідно до Меморандуму про співробітництво між ІМО та ЄБРР.

У порту Херсон поновлено роботи з експлуатаційного днопоглиблення

Після завершення дії нерестових заборон, що тривав з початку квітня до середини червня та проведення підготовчих робіт відновлено експлуатаційне днопоглиблення в акваторії морського порту Херсон. «Експлуатаційне днопоглиблення відновлено з 16 червня. Виконання робіт необхідно для підтримання паспортних характеристик акваторії і гідротехнічних споруд порту (причалів). Дані роботи передбачають очистку дна від наносів піску, мулу та іншого сміття з метою підтримання необхідної паспортної глибини, забезпечення нормальної експлуатації судноплавних шляхів і гідротехнічних споруд. Реалізація цього проекту дозволить на 100% використовувати паспортні та проектні потужності морського порту, що в свою чергу призведе до збільшення вантажообігу»,— прокоментував подію начальник Херсонської філії ДП «АМПУ» Володимир Гаращенко. Він також додав, що відновленню днопоглиблювальних робіт передували проведення попередніх промірів глибин на ділянках підхідного каналу і біля причалів та водолазне обстеження дна з вилученням сторонніх предметів. Черпання проводиться одночасно на двох ділянках: біля причалів Херсонської філії ДП «АМПУ» роботи виконуватиме плавкран КПЛ-99, з грунтовідвізною шаландою «Ізмаїльська», а на річковій частині Херсонського морського підхідного каналу працюватимуть багаточерпаковий земснаряд «Дунай», грунтовідвізні шаланди «Куяльницька», «Київська» та допоміжне судно для завезення якорів «МЗ-9». До призупинення експлуатаційного черпання через весняний нерест риби, днопоглиблювальним флотом ТОВ «СМД ІНВЕСТ» було виконано майже 70% робіт від запланованого обсягу виїмки ґрунту, що складає біля 400 тисяч куб. м. Тоді черпання було проведено на якірних стоянках № 3, № 8, № 5, № 6, № 6а, № 7 та на ділянці підхідного каналу до кар’єру с.Рибальче. Проведення робіт з експлуатаційного днопоглиблення відбувається із забезпеченням усіх природоохоронних заходів відповідно до діючих норм та правил.

Власний флот АМПУ розпочав днопоглиблення біля причалів порту Чорноморськ

Роботи в Чорноморську розпочалися після закінчення днопоглиблення біля кордонів 12 причалів в Одеському порту. Досвід комплексного використання власного днопоглиблювального обладнання ДП «АМПУ» з різних філій для здійснення робіт у міжремонтний період виявився вдалим. Загалом в Одесі та Чорноморську буде проведено днопоглиблення біля 24 причалів. Днями завершилося експлуатаційне днопоглиблення біля кордонів причалів морського порту Одеса. Глибини в прикордонній зоні 12-ти причалів доведені до паспортних значень, обсяг робіт склав понад 11 тис. куб.м. Це дозволить компаніям «КТО», «Новолог», «Новотех-термінал», «Бруклін-Київ», «Олімпекс Купе Інт.», «Металзюкрейн» ефективно використовувати технічні можливості причалів для перевалки вантажів. Роботи виконувались на причалах №№ 2, 4, 9, 12, 13, 23, 37, 38, 44–47 за допомогою власного днопоглиблювального обладнання ДП «АМПУ»: плавкрану з грейфером ПК-4/63, грунтовідвізної шаланди «Кримська-9» та буксиру «Дунай». 14 червня за допомогою буксиру «Титан» грейферний плавкран ПК-4/63 (на фото) був перебазований з Одеси до морського порту Чорноморськ, де розпочалось днопоглиблення біля кордону причалів № 11 та № 12. Загалом у Чорноморську планується виконати днопоглиблення біля 12 причалів (№№ 2, 5–6, 10-18). Їх використовують для перевалки вантажів такі компанії як «Рісоіл», «Трансбалктермінал», «Транс-Сервіс», ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» та інші. Загальний орієнтовний обсяг запланованих робіт складає і близько 13 тис. куб. м.

АМПУ та китайська CHEC завершили проект капітального днопоглиблення в порту Чорноморськ

АМПУ та China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC) завершили співробітництво в рамках реалізації проекту з капітального днопоглиблення операційної акваторії 1-го ковша Сухого лиману та підхідного каналу порту Чорноморськ. Менш, ніж за 11 місяців загальний обсяг виконаних днопоглиблювальних робіт перевищив 1,5 млн куб. м. «Після завершення робіт діючі і заплановані  до реконструкції  глибоководні причали порту Чорноморськ зможуть приймати великотоннажні судна з осадкою до 14,5 м типу Panamax та  post-Panamax  до повної  місткості дедвейтом до 75 тис. тонн і контейнеровози місткістю  8 тис. TEU.  Це підвищить конкурентоспроможність порту  в Чорноморському  басейні і дозволить державним і приватним стивідорним компаніям, які працюють в порту, залучати нові вантажопотоки і розвивати свою діяльність»,— прокоментував результати проекту керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс. На останньому етапі китайські підрядники завершили днопоглиблення у операційній акваторії 1-го ковша Сухого лиману Чорноморської філії ДП «АМПУ» (друга черга). Ці роботи було розпочато минулого року. Загалом по другій черзі було відпрацьовано 381 660 куб. м ґрунту. По завершенню проекту глибини в центральній частині акваторії 1-го ковша Сухого лиману було доведено до 15 м. Раніше, вперше за останні 20 років було проведено реконструкцію морського підхідного каналу порту Чорноморськ. В результаті довжина підхідного каналу досягла 1600 метрів, ширина — 160 метрів, глибина — 16 метрів. Масштабний днопоглиблювальний проект Адміністрації морських портів України в порту Чорноморськ стартував у серпні минулого року. Загальний обсяг робіт виконаних China Harbour Engineering Company Ltd. у порту Чорноморськ перевищив 1,5 млн куб. м. На підхідному каналі вилучено 499 386 тис. куб. м ґрунту, в акваторії – 1,025 502 млн куб. м. Компанію CHEC було обрано у якості підрядника в ході відкритих торгів в електронній системі публічних закупівель Prozorro. Економія коштів при цьому склала 40 млн грн або 10% від очікуваної вартості. Інвестиції АМПУ в реалізацію цього великого днопоглиблювального проекту склали 404,1 млн грн без ПДВ.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n