Запуск поромної переправи Орлівка – Ісакча може відбутися влітку 2019 р

Україна продовжує зміцнювати зв’язки із країнами ЄС, зокрема й завдяки розвитку нових логістичних маршрутів. Українська сторона завершує підготовку до відкриття нового пункту пропуску на кордоні з Румунією. Він забезпечуватиме пропуск пасажирів та вантажів, що будуть прямувати поромною переправою між українською Орлівкою та румунською Ісакчею. На цьому тижні за дорученням Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва відбулось комісійне обстеження пункту пропуску через державний кордон «Орлівка». Від ДП «Адміністрація морських портів України» участь в роботі комісії взяв начальник служби з організації роботи портів В’ячеслав Вороной. Комісія прийшла до висновку, що на українському пункті пропуску існують необхідні умови для проведення передбачених законодавством України видів контролю. Планується, що поромна переправа розпочне роботу влітку 2019 року. Вона зможе пропускати близько тисячі вантажівок та 250 легкових авто щодоби. Враховуючи професійний досвід і знання фахівців Ренійської філії ДП «АМПУ», диспетчеризація суднових операцій в акваторії поромного комплексу буде здійснюватися ДП «АМПУ». Відкриття переправи спростить процедуру перетину кордону між Румунією і Україною та виключить потребу руху територією Молдови, що дозволить заощадити відстань та час. Так, економія відстані складе близько 100 км. Реалізація цього проекту буде сприяти перетворенню південного регіону нашої держави та України в цілому в важливий транспортний вузол східної Європи. Крім того, нова поромна переправа стане додатковим стимулом для розвитку районів Придунайського регіону обох країн: залучення нових інвестицій, створення нових робочих місць, збільшення податкових відрахувань у бюджети всіх рівнів. Слід зазначити, що «Орлівка» стане єдиним в Одеській області пунктом пропуску між Україною та країнами ЄС. До того ж, він створений «з нуля» за приватні інвестиції вперше за всю історію незалежності України. Створення пункту пропуску «Орлівка» передбачено міжурядовою угодою між Україною та Румунією про відкриття міжнародного пункту пропуску через українсько-румунський державний кордон для поромного, пасажирського та вантажного сполучення між населеними пунктами Орлівка (Україна) – Ісакча (Румунія).

Морські порти України розпочали рік зі зростання обсягів перевалки

За підсумками січня 2019 року українські порти обробили на 362 тис. тонн (або на 3,4%) вантажів більше, ніж за перший місяць минулого року. Головні драйвери зростання – вже традиційні – зернові, руда та контейнерні вантажі. Найбільшу динаміку в розрізі вантажів порівняно з січнем 2018 року продемонстрували контейнери: +34% або майже 20 000 TEU. На понад 21% зросли обсяги перевалки зерна та руди (на 665 тис. тонн та на 406 тис. тонн відповідно). При цьому збільшення перевалки відбулось в основному за рахунок зростання експорту майже на 1 млн тонн (або на 12%). Тим часом імпорт та транзит вантажів, навпаки, скоротилися на 23,3% (або майже 500 тис. тонн) та 12,5% (понад 100 тис. тонн) відповідно. Найпомітніше збільшили показники обробки вантажів Херсонський порт – на понад 27% та порт Южний – понад 10%. Також зросла перевалка у портах Бердянськ, Чорноморськ, Одеса, Рені. З початку 2019 року морські порти України обробили 856 суден, що на 57 одиниць менше, ніж у січні 2018-го. На понад 20% збільшили кількість оброблених суден порти Бердянськ, Ольвія та Херсон. За підсумками січня відзначається незначне збільшення перевезення пасажирів – 2460, що на 57 більше ніж торік. Переважно це паромні перевезення у порту Чорноморськ. З початку року, завдяки сприятливим погодним умовам, по річці Дніпроздійснено 41 суднопрохід. У січні минулого року на Дніпрі діяла льодова кампанія, тому судна не проходили. Загалом обсяг перевезень вантажів по Дніпру склав 61,2 тис.тонн. Майже 90% з них – зернові. Також річкою перевозилися металопродукція, будматеріали та інші вантажі. З повним оглядом вантажообігу за січень 2019 року в розрізі номенклатур вантажів і портів та в порівнянні з аналогічним періодом минулого року можна ознайомитися за посиланням. Інформація щодо перевезення пасажирів розміщена за посиланням. Дані по суднопроходам та перевезенню вантажів річкою Дніпро дивіться тут.

АМПУ завершила найбільший за останні 11 років проект з днопоглиблення в порту Ізмаїл

На початку лютого у порту Ізмаїл було завершено роботи з експлуатаційного днопоглиблення. Обсяг виконаних на замовлення Адміністрації морських портів робіт склав майже 190 тис. куб. м. Це найбільший проект з експлуатаційного днопоглиблення, реалізований у порту Ізмаїл за останні 11 років. Проведене днопоглиблення дозволяє приймати усі судна, які можуть заходити та виходити до порту через глибоководний судновий хід Дунай-Чорне море, та обробляти їх біля причалів. Роботи в Ізмаїлі виконувались із залученням румунської компанії «COMPLEX DELTA». «Вперше до процесу днопоглиблення в українському порту на Дунаї було залучено іноземну компанію, що стала переможцем відкритих конкурсних торгів, економія за якими склала 12% від очікуваної вартості або 3,8 млн грн. АМПУ і далі залишається відкритим для співробітництва з вітчизняними та міжнародними днопоглиблювальними компаніями та зарошує їх до участі у наших наступних тендерах»,— прокоментував подію керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Реалізація проекту значно поліпшила можливості з прийому та обробки суден державною стивідорною компанією «Ізмаїльський морський торговельний порт», а також приватного портового оператора «Вілле форте Україна», який розвиває у порту Ізмаїл термінал з перевалки скрапленого газу. Проведення робіт було розділено на чотири ділянки і виконувалось почергово з вересня 2018 до лютого 2019 року. Загальний обсяг вийнятого грунту складає 185 521,8 куб. м. У 2019 році Адміністрація морських портів України планує здійснювати експлуатаційне днопоглиблення у 7 морських портах: Маріуполь, Бердянськ, Ізмаїл, Чорноморськ, Миколаїв, Одеса, Херсон; та на 4 каналах: Дунай-Чорне море, Бузько-Дніпровсько-Лиманський, Дністровсько-Лиманський, Херсонський морський. Продовжується реалізація двох масштабних проектів капітального днопоглиблення у портах Чорноморськ та Южний.

Пріоритети портової галузі: інтеграція в транспортну мережу ЄС, конкурентний рівень портових зборів і дивідендів, а також концесія

Пріоритетом розвитку портів України стають інтеграція до розширеної Трансєвропейську опорну транспортної мережі (TEN — T), приведення портових зборів і відрахувань до конкурентного рівня та реалізація проектів ДПП. Такі пріоритети були визначені у вівторок, 12.02.2019 р. в Ізмаїлі на розширеному засіданні з питань розвитку морегосподарського комплексу України за участю Президента України Петра Порошенка. «Портова галузь України посідає 2 місце за обсягом вантажообігу серед 6 країн Азово-Чорноморського басейну. Проте морські перевезення — це дуже висококонкурентний ринок. АМПУ зараз реалізує 15 великих інвестиційних проектів у портах для розширення можливостей державних і приватних стивідорів з перевалки вантажів. Збалансована і економічно обгрунтована державна політика щодо рівня портових зборів і відрахування дивідендів збільшить можливості для інвестування в модернізацію основних фондів для державних підприємств», — зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Окрім внутрішніх джерел фінансування для розвитку портової галузі необхідно залучати також приватні українські і зарубіжні інвестиції у рамках реалізації ДПП-проектів, у тому числі на основі механізму концесії. Пілотні проекти концесії держстивідорів у портах «Ольвія» та «Херсон» можуть бути оголошені вже навесні поточного року. Потенційний обсяг інвестицій по них складає близько $60 млн. Крім того, за словами міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, включення 8 українських портів, у тому числі Ізмаїла та Рені, до розширеної трансєвропейської опорної транспортної мережі (TEN — T) відкриває для транспортної галузі України нові можливості по участі в спільних з ЄС проектах з потенційним обсягом інвестицій 4,5 млрд. євро.

В АМПУ відзначили найкращих за підсумками минулого року

Минулого тижня в Одесі під час розширеного засідання з керівниками філій Адміністрації морських портів України, присвяченого підсумкам року, що минув та планам на 2019, було відзначено кращі порти за напрямами міжнародної діяльності, освоєння капітальних інвестицій, розвитку інфраструктури та морської безпеки.  — Найкращою філією за результатами проходження аудиту IMO  у 2018 році стала Южненська філія ДП «АМПУ». — Найбільш ефективними в освоєнні  капітальних інвестицій визнані Южненська, Маріупольська філія та Іллічівська філія ДП «АМПУ». — Перемогу в номінації проект року — відкриття нового терміналу  одержала філія «Октябрьськ» (нагадаємо, зерновий термінал ТОВ «Компанія «Євровнєшторг», розташований у спеціалізованому морському порту Ольвія, став першим новим терміналом, внесеним Адміністрацією морських портів України до Реєстру морських портів у 2019 році). — Найактивнішими у впровадженні МСФО стали Южненська філія та філія «Дельта-Лоцман». — А найкраще за усіх виконувала заходи з морської безпеки у 2018 році Іллічівська філія ДП «АМПУ». Переможці були відзначені пам’ятними грамотами та сертифікатами на придбання необхідного для філій обладнання. Нагороди керівникам філій вручали директор департаменту реформування та функціонування морського та річкового транспорту Міністерства інфраструктури України Олександр Басюк, керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс та його заступники. Керівник АМПУ звернув увагу на необхідність подальшого підвищення ефективності роботи підприємства та його філій, підвищення кваліфікації співробітників, а також якісної командної взаємодії. «Усі філії повинні рухатися вперед. Бізнес розвивається. Конкуренція росте. І наше завдання — створювати умови для підвищення конкурентоспроможності українських портів. Успіх підприємства безпосередньо залежить від ефективності роботи його співробітників. Тому сьогодні для нас, як ніколи актуальне навчання персоналу. У нас вже започатковані навчальні програми з експертами провідних Європейських портів, зокрема Антверпену. Нам необхідно опановувати нові технології, впроваджувати їх у свою роботу і продовжувати розвиватися. Наші знання і навички повинні відповідати міжнародним стандартам», — підкреслив Райвіс Вецкаганс.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n