АМПУ оголосила тендери по проведенню днопоглиблювальних робіт в портах Маріуполь і Бердянськ

Адміністрація морських портів України оголосила два тендери на проведення днопоглиблювальних робіт в портах Азовського моря. Заявки на участь в конкурсах на проведення експлуатаційного днопоглиблення в морських портах Бердянськ і Маріуполь приймаються до 14 січня 2019 р. Відповідна інформація опублікована в системі електронних закупівель ProZorro. «Адміністрація морських портів України прийняла рішення розділити обсяги робіт в портах на Азовському морі. Це зроблено для того, аби потенційні підрядники могли мобілізувати необхідний флот для виконання робіт в кожному конкретному порту. Ми зацікавлені в залученні максимальної кількості учасників конкурсів і швидкому початку робіт з днопоглиблення в Маріуполі і Бердянську», — підкреслив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Обсяг робіт, який необхідно виконати у Бердянському порту, складає 1,85 млн куб. м, з них: 1,4 млн куб. м — на підхідному каналі і 466 тис. куб. м — на внутрішній акваторії порту. Очікувана вартість робіт — 430 млн грн. без ПДВ. У порту Маріуполь обсяг днопоглиблення складає 1,9 млн куб. м. Основні роботи (1,79 млн куб. м) належить провести на підхідному каналі Вугільної гавані, і 115 тис. куб. м — в акваторії порту. Очікувана вартість днопоглиблення — 460 млн грн. без ПДВ. Наразі в портах Азовського моря днопоглиблювальні роботи виконує власне судно АМПУ — самовідвізний землесос «Меотида». Проте, його потужності недостатньо для виконання усього обсягу робіт, необхідного для забезпечення паспортних прохідних осадок суден, що прямують у порти. Враховуючи складну ситуацію на Азові, зняття обмежень по глибині є важливим чинником зниження собівартості перевалки вантажів і підвищення конкурентоспроможності українських портів на Азовському морі. Проведення закупівель здійснюється новою, спеціалізованою філією «Днопоглиблювальний флот» Адміністрації морських портів України, до функцій якої входить організація і виконання днопоглиблювальних робіт, забезпечення гарантованих габаритів на внутрішніх водних шляхах України і в акваторіях морських портів. Нагадаємо, що тільки в 2018 році ДП «АМПУ» тричі оголошувало тендери на проведення днопоглиблення в портах Азова, але усі вони не відбулися внаслідок того, що заявки на участь в конкурсах подавало менше двох компаній — потенційних учасників.

За 11 місяців 2018 року порти України більш ніж на 700 тис. тонни перевищили обсяг перевалки минулого року

За січень-листопад 2018 року обсяг перевалки вантажів українським портами склав понад 121,5 млн тонн, що на 736 тис. тонн або 0,6% більше, ніж за 11 місяців 2017 року. Поліпшити показники попереднього року вдалося завдяки збільшенню обсягів вантажів металургійної і аграрної промисловості, а також контейнерів. Перевалка сільськогосподарських вантажів за підсумками 11 місяців перевищила показники аналогічного періоду 2017 року. Причому, якщо по зернових відзначається зростання всього на 0,1% або 38 тис. тонн, то інші сипучі вантажі, такі як горох і кукурудза демонструють суттєву динаміку: +8,4% або 717 тис. тонн. Стабільно перевищує показники попереднього року перевалка металопродукції: +11% або 1,45 млн. тонн. Обробка контейнерів виросла на 16% або на 1,3 млн. тонн. Всього морські порти України перевалили 757,5 тис. TEU. Експорт продукції за січень-листопад, у порівнянні з підсумками 10 місяців 2018 року, збільшився більш ніж на 10 млн. тонн до 88,8 млн. тонн. Окрім лідерів перевалки (агро-, металопродукції і контейнерних вантажів) демонструють позитивну динаміку вугілля (+9,5%) і нафтопродукти (+14,5%). Імпорт за місяць збільшився на 2,6 млн. тонн і склав 21,5 млн. т. Істотно — в 4,7 рази, в порівнянні з попереднім роком, збільшився імпорт коксу до 408,9 тис. тонн., хімічних і мінеральних добрив — в 2,7 рази, до 313,2 тис. тонн. Майже третину усього імпорту, що поступає в Україну через морські порти, складає руда — 6,9 млн. тонн (+ 17,7%). За листопад через морські порти було перевалено 580 тис. тонн транзитних вантажів. В цілому за 11 місяців транзитний вантажообіг склав 9,2 млн. т., що на 15,2% менше аналогічного періоду попереднього року. Загалом з початку 2018 року морські порти України обробили 10 589 суден, що на 308 одиниць або 2,9% менше аналогічних показників 2017 року. Зросла кількість суднопроходів і обсяги основних видів вантажів, що перевозяться по річці Дніпро. Кількість рейсів за січень-листопад 2018 року склала 15629, що 1324 (на 8,5%) більше, ніж за аналогічний період минулого року. Найбільш «популярним» річковим вантажем традиційно є будматеріали — понад 5,1 млн тонн (+ 22%). Росте і кількість перевезених пасажирів, як усередині України, так і іноземних. Всього водним транспортом з початку року скористались понад півмільйона осіб. З повним оглядом вантажообігу за січень-листопад 2018 року в розрізі номенклатур вантажів і портів можна ознайомитися за посиланням. Інформація по перевезеннях пасажирів доступна тут. Дані про рух суден і перевезення вантажу по річці Дніпро за звітний період дивіться за посиланням.

АМПУ розпочала днопоглиблення у порту Херсон

У морському порту Херсон розпочато роботи з днопоглиблення біля причалів та у операційній акваторії. Це вже дев’ятий об’єкт, на якому здійснює днопоглиблення Адміністрація морських портів України у 2018 році. Обсяг робіт у Херсоні сягає понад 400 тис. м3. «Реалізація цього проекту дозволить АМПУ довести глибини акваторії та біля причалів у Херсоні до паспортних показників. Востаннє експлуатаційне днопоглиблення в порту Херсон здійснювалось 7 років тому — у 2005–2011 рр.— тоді загальний обсяг склав менше 100 тис.м3. Зараз за замовленням АМПУ підрядник зробить у 4 рази більше. Завдяки цьому державні та приватні стивідори зможуть використовувати технічні можливості порту на повну потужність», — прокоментував початок робіт керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс. Роботи у порту Херсон буде виконувати ТОВ «СМД ІНВЕСТ». Станом на сьогодні днопоглиблювальний флот виконавця, що складається з багаточерпакового земснаряду «Дунай», грунтовідвізних шаланд «Куяльницька», «Ізмаїльська» та допоміжного судна для завезення якорів «МЗ-9», вже прибув до порту Херсон. На першому етапі планується здійснити днопоглиблення 6-ти якірних стоянок. Після цього днопоглиблення буде проводитися на інших запланованих в договорі об’єктах. ТОВ «СМД ІНВЕСТ» стало переможцем конкурсних торгів, проведених АМПУ в електронній системі закупівель «PROZORRO». Економія від стартової ціни за підсумками тендерного аукціону склала понад 6,6 млн грн.

АМПУ та контейнерна лінія СМА CGM домовилися про розвиток потужностей з переробки контейнерів у Одеському порту

Адміністрація морських портів України, ДП «Одеський морський торговельний порт» та ТОВ «Бруклін-Київ Порт» у присутності міністра Інфраструктури України Володимира Омеляна та за участі компанії СМА CGM підписали у Парижі меморандум щодо реалізації інвестиційного проекту в морському порту Одеса. Реалізація масштабного проекту розділена на 2 черги. В рамках реалізації першої черги заплановано збільшення довжини причальної лінії, яку ТОВ «Бруклін-Київ Порт» спільно з СМА CGM використовують для обробки суден своїм контейнерним терміналом. Зараз компанія працює на причалах АМПУ № 42, 43. Але їх довжина не дозволяє одночасно обробляти великотоннажні судна-контейнеровози довжиною 300 метрів та судна типу Panamax довжиною 225 метрів. ТОВ «Бруклін-Київ Порт» прогнозує потенційну можливість залучення додаткових 50,000 TEU на рік. «Розвиток співробітництва між АМПУ, «Бруклін-Київ Порт» та СМА CGM – це ще один приклад ефективного державно-приватного партнерства. Відповідно до розробленої нами стратегії розвитку портів до 2038 р. проекти державно-приватного партнерства дозволять залучити майже 44 млрд. грн. інвестицій у розвиток портової галузі. В рамках цього проекту в Одесі буде здійснена реконструкція причалів № 13-з, 14-з. Це дозволить уникнути простою суден і значно збільшити об’єми перевалки вантажів», — відзначив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс. Для реалізації проекту інвестор має намір отримати право на експлуатацію (використання) причалів 13-з та 14-з відповідно до чинного законодавства України, а також профінансувати роботи по реконструкції причалів за власний рахунок. Також планується здійснити днопоглиблювальні роботи у Заводській гавані Одеського морського порту зі створенням підходів до причалу № 14-з, що створить умови для безпечного проходу та обробки суден біля причалів контейнерного терміналу «Бруклін-Київ Порт». Друга черга проекту передбачає розширення території контейнерного терміналу, що оперується ТОВ «Бруклін-Київ Порт», за рахунок ділянки акваторії Одеського морського порту біля причалів 8-з, 9-з, 10-з, 11-з, 12-з, 13-з, а також за рахунок території Судноверфі «Україна». Довідка: СМА СGM – транспортна судноплавна компанія зі штаб-квартирою в Марселі (Франція), займається переважно контейнерними морськими перевезеннями. Є найбільшим у Франції і третім за величиною в світі морським контейнерним перевізником із загальним дедвейтом судів в 2.208 млн. TEUs. Компанія оперує флотом з 445 суден і обслуговує понад 420 портів по всьому світу. Термінал «Бруклін-Київ Порт» в Одеському порту є базовим для СМА CGM в Україні.

Порт Антверпен Інтернешнл консультуватиме АМПУ щодо тарифоутворення, концесійної та екологічної політики

Адміністрація морських портів України та Порт Антверпен Інтернешнл/APEC підписали меморандум про взаєморозуміння. Документ передбачає розширення співробітництва між АМПУ та одним з найбільших портів Європи, здійснення детального аналізу сильних та слабких сторін українських морських портів та подальшу взаємодію задля залучення інвестицій у їх розвиток. Підписання відбулося за участі міністра інфраструктури України Володимира Омеляна та Посла королівства Бельгія в Україні Алекса Ленартса. «Експерти Порт Антверпен Інтернешнл здійснять SWOT-аналіз ситуації в українських морських портах та сформують план заходів щодо сприяння бельгійськими партнерами реалізації стратегії розвитку морських портів України. Вже цього тижня розпочнуться тренінги для фахівців АМПУ за напрямами ціноутворення на послуги в портах, роботи в рамках моделі порт-лендлорд, реалізації концесійних проектів, а також щодо особливостей взаємодії екологічних служб у порту», — відзначив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс. Він також додав, що підписання цього меморандуму є логічним кроком для продовження співпраці АМПУ з одним з найбільших портів Європи, що продовжується з початку 2000-х років. За цей час десятки фахівців морської галузі України вже пройшли навчання у Навчальному центру порту APEC. З боку бельгійського порту свій підпис під меморандумом поставив Крістоф Вотершут, директор Порт Антверпен Інтернешнл та Навчального центру порту APEC. Він підкреслив, що Чорноморський регіон та зокрема морські порти України зараз знаходиться у фокусі уваги міжнародних експертів. Порт Антверпен Інтернешнл на міжнародному рівні виступає не тільки як консультант, але й як інвестор. Зокрема, компанія у 2017 році інвестувала 10 млн долл. США в Porto do Aç (Бразилія) та понад 2 млн долл. у порт Сан-Педро (Західна Африка) у 2016-му. В рамках подальшого співробітництва з українськими портами також буде розглянута можливість участі бельгійських та міжнародних експертів у залученні інвестицій та реалізації проектів з розвитку портової інфраструктури в морських портах України. Довідка Порт Антверпен розташований на річці Шельда. Загальна площа його території – понад 13 тис. га, довжина причального фронту — 166 км, залізничних колій — 1061 км, автошляхів — 409 км, площа складських територій — 610 га. Вантажообіг порту у 2017 році склав понад 220 млн тонн, більш ніж 50% з них — контейнерні вантажі, а ще третина — наливні. Загальний дохід порту складається з передачі в оренду / концесію (46%), портових зборів (33%), корабельного збору (14%), здачі в оренду обладнання (3%). Глибини в порту становлять 13,5 — 18,5 м.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n