Оброблено суден: 22

Інвестиції в проект днопоглиблення в порту «Южний» окупилися менш ніж за три роки

Інвестиції в проект Адміністрації морських портів України (АМПУ) з днопоглиблення підхідного каналу та акваторії в порту «Южний», а точніше — перший пусковий комплекс проекту, реалізований біля причалів №№ 5–6, окупився всього за 2 роки і 10 місяців. В рамках реалізації цього проекту АМПУ провела днопоглиблення акваторії з позначки 15 м до 19 м.

«АМПУ інвестувала в цей проект 887,2 млн грн. І за весь період його реалізації отримала додатковий дохід 877,97 млн грн. за рахунок приросту вантажопотоку і скасування знижок. Таким чином, інвестиції в проект вже майже окупилися і сталося це менш ніж за три роки. Такі терміни — прекрасний результат для інфраструктурного проекту. Саме на подібні проекти — з чіткими показниками ефективності, швидкою окупністю і стратегічними цілями — і будемо орієнтуватися в майбутньому»,— зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Розвиток даної ділянки акваторії морського порту «Южний» буде продовжено, згідно із затвердженим Кабміном проектом, і передбачає збільшення глибини до 21 м і розширення підхідного каналу порту до 230 м. Завдяки цьому стануть можливі судозаходи великотоннажного флоту Newcastlemax і Wozmax, що дозволить в короткостроковій перспективі окупити витрати — вартість заходу в українські порти суден типу Wozmax dwt 260 тис. тонн в півтора рази вище ніж у суден Capesize.

«Збільшення пропускної спроможності порту за рахунок тільки-но часткової на сьогоднішній день реалізації даного проекту дозволило здійснити 351 заходження великотоннажних суден типу Сapesize із завантаженням їх до повного осідання біля стінки причалів №№ 5–6, на яких здійснює стивідорну діяльність ДП МТП «Южний». Крім того, цей проект дав помітну синергію — 137 суден Сapesize, що завантажуються приватною компанією «ТІС-Вугілля», проводили дозавантаження до повного осідання біля причалів №№ 5–6 порту Южний, що склало 40% від загальної кількості завантажених Сapesize. За період реалізації проекту, приріст вантажообігу по акваторії порту Южний склав 14,57 млн т. Найбільший приріст вантажів завдяки розпочатій реалізації даного проекту днопоглиблення в порту Южний отримала група приватних компаній ТІС — вона перевалила близько 5 млн тонн додаткового обсягу вантажу»,— розповів начальник адміністрації морського порту «Южний» Максим Широков.

Нагадаємо, тендер в системі Prozorro на визначення підрядника, який виконає відповідні роботи, відбувся 24 квітня 2017 року. В результаті переможцем стала China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC). Контракт з компанією CHEC буде підписано 18 травня 2017 року.

Довідка
В даний час АМПУ реалізує два незалежних один від одного проекту днопоглиблення в порту «Южний». В рамках одного з них здійснюється поглиблення підхідного каналу та акваторії біля причалів № 5–6. Новим етапом робіт стане доведення глибин до 21 м. Підрядник — China Harbour Engineering Company Ltd — був визначений в ході тендера. Вартість реалізації проекту складає 586,045 млн грн., що на 253,56 млн грн. менше очікуваної вартості. Згідно з вимогами законодавства, договір між сторонами має бути підписаний до кінця травня 2017 року. Терміни реалізації проекту — 2017–2019 рр.

Другий проект передбачає створення водних підходів глибиною 19 м і операційної акваторії глибиною 16 м в районі причалу № 25. Нові потужності забезпечать функціонування одного з найбільших зерноперевантажувальних комплексів в Україні, який будується компанією Cargill. Договір з підрядником, компанією China Harbour Engineering Company Ltd, буде підписаний також в травні 2017 року. Вартість реалізації проекту складає 1,064 млрд грн., планується, що роботи будуть завершені в березні 2018 року.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2017 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n