Які портові зернові термінали відкриють в Україні у 2018 році

За оцінкою Міністерства аграрної політики і продовольства, валовий збір зерна в Україні в 2017 році складе 62 мільйони тонн. Новий 2018 рік обіцяє здивувати багатьох показниками по введенню в дію нових термінальних потужностей для перевалки зернових. Тож які об’єкти вже будуються і реально плануються до здачі в наступному році?

Найбільший інвестиційний проект не тільки в морській галузі, але, схоже, і в Україні, сьогодні реалізує компанія «М. В. Карго» за допомогою Адміністрації морських портів України в порту «Південний». Компанія будує новий зерновий термінал потужністю 5 млн тонн на рік з ємностями для одноразового зберігання 290 тис. тонн зернових.

Підтримку їй надає американська компанія Cargill, яка в подальшому викупить частку в побудованому об’єкті і стане оператором і ключовим клієнтом терміналу. Кредитне фінансування закупівель та будівництва здійснюють ЄБРР і Міжнародна фінансова корпорація.

До речі, Cargill Inc. – найбільша світова компанія, що інвестує в харчове виробництво. Її дохід (в 2016 році – $ 107,1 млрд) перевищує ВВП України ($ 93,27 млрд).

Компанія «М. В. Карго» також веде будівництво нового причалу № 25 довжиною 436 м з глибиною 16 м, який зможе приймати судна класу Post-Panamax дедвейтом понад 100 тис. тонн.

Днопоглиблювальні роботи в акваторії порту «Южний» веде Адміністрація морських портів України.

Вартість всього проекту, включаючи днопоглиблення, – $ 150 млн. Він реалізується за графіком – роботи ведуться цілодобово, вже виконано більше половини обсягу робіт. Завершення будівництва заплановано на перше півріччя 2018 року.

Продовжить свій поетапний розвиток в порту «Південний» і найбільший в країні зерновий термінал «ТІС-Зерно». Термінал сьогодні є лідером в країні за обсягами перевалки. У 2016–2017 МР він перевалив 5,8 млн тонн зернових. Рекорд місячної навантаження було встановлено в серпні 2017 року800 тис. тонн.

У 2018 року там планують побудувати додаткові ємності для зернових на 75 тис. тонн одноразового зберігання. В цілому пропускна спроможність терміналу зросте ще на 1 млн тонн. У подальших планах компанії будівництво нового причалу для прийому кейпсайз, розширення залізничних потужностей і доведення річний пропускної спроможності до 15 млн тонн.

В Одеському морському порту компанія «Бруклін-Київ» спільно з АМПУ реалізує великий проект нового зернового терміналу потужністю 4,5 млн тонн. Будівництво йде з 2012 року і повинне була завершитися в 2016 році. Але АМПУ, яка повинна була побудувати новий причал 1-z, призначений для роботи зернового терміналу, не вклалася в намічені терміни. Інвестору довелося організовувати перевалку зерна через причал розташованого по сусідству контейнерного терміналу.

Однак сьогодні в учасників проекту є впевненість, що в 2018 році причал довжиною 340 м буде зданий в експлуатацію, а компанія «Бруклін Київ» додасть до своїх ємностей для зберігання зернових ще 12 силосів місткістю 72 тис. тонн. Це дозволить компанії нормалізувати свою роботу і наростити потужність терміналу як мінімум на 1 млн тонн на рік.

У тому ж Одеському порту компанія «Олімпекс Купе» будує четверту чергу свого терміналу. Її потужність – орієнтовно близько 1 млн тонн на рік. Вже закуплена і до кінця нинішнього року має запрацювати нова потужна суднонавантажувальних машина з новітньою системою пилоподавлення. Вона зможе працювати як в експортному, так і в імпортному варіанті, наприклад приймаючи зерно з річкового тоннажу. У лютому 2018 року планується завершення будівництва 12 силосів ємністю 60 тис. тонн одноразового зберігання.

У Миколаєві реконструюється Миколаївський комбінат хлібопродуктів, придбаний групою компаній OREXIM. Старі складські ємності на 62 тис. тонн переобладнуються, за рахунок нових силосів, що є більш потужними і призначені для одночасного зберігання зерна до 120 тис. тонн, а для шроту, макухи – до 30 тис. тонн. На причал Миколаївського морського порту, де працює стивідорна компанія групи OREXIM, буде виведена галерея, і вже влітку 2018 роки там планується запуск зернового терміналу потужністю 2 млн тонн на рік.

У морському порту «Чорноморськ» компанія «Трансгрейнтермінал» в 2018 році планує завершити будівництво першої черги свого терміналу. Зокрема, будуть здані силоси на 75 тис. тонн одноразового зберігання. Потужність першої черги за грубими підрахунками – 1,5 млн тонн на рік.

В акваторії порту «Октябрськ» будує зерновий термінал компанія «Евровнешторг». До кінця нинішнього року вона планує запустити побудований за власний рахунок підхідний канал і морський причал довжиною 280 м з глибинами «на виріст» в 12,5 м (глибини БДЛК поки 10,3 м), а на початку наступного року – першу чергу терміналу зі складськими ємностями на 90 тис. тонн одноразового зберігання. Орієнтовна потужність першої черги терміналу – 1 млн тонн. В цілому ж проект передбачає наростити потужності до 4 млн тонн на рік з ємностями одноразового зберігання в 190 тис. тонн.

Нарешті, вже згадана вище компанія «Новотех-Термінал» повинна добудувати свій зерновий комплекс в Одеському порту, довівши його до проектної потужності 3 млн тонн зерна в рік.

У підсумку 2018 рік може стати рекордним в історії України за обсягом введених в експлуатацію термінальних зернових потужностей – 14 млн тонн і ємностей для одноразового зберігання на 916 тис. тонн.

AGRONEWS

2018020702

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2017 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n