Вантажообіг між портами Маріуполь та італійським Ногаро до 2020 року виросте більш ніж удвічі

Вантажообіг між українським портом Маріуполь та італійським Порто Ногаро (Сан-Джорджо-ди-Ногаро, Італія) до кінця 2019 року виросте більш ніж в 2 рази — до ≈ 500 тис. тонн. Такі прогнози озвучив начальник Маріупольської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) Ігор Барський 20 листопада під час підписання Меморандуму про співпрацю портів. За даними АМПУ, з листопада 2017 року по листопад 2018 року вантажообіг між портами Маріуполя і Ногаро склав 214 тис. тонн. «Зараз порт Маріуполь здійснює переважно експорт металопродукції до Ногаро. Проте ми налаштовані на розширення номенклатури вантажів і готові обробляти імпортний вантажопотік, коли вантажовідправники Італії включать Маріупольський порт у свій ланцюг постачання вантажів», — зазначив Ігор Барський. З італійського боку документ підписав глава Консорціуму економічного розвитку Фріулі (COSEF), генерального партнера портового району Порто Ногаро, пан Ренцо Марініга. Згідно з текстом Меморандуму, порти планують розширити перелік вантажів, які перевозяться між Маріуполем і Ногаро. Також сторони обмінюватимуться технологіями перевалки вантажів, обговорять, як підвищити енергоефективність і впровадити комплексний екологічний моніторинг в Маріупольському порту. Крім того, концерн COSEF розглядає можливість інвестувати в розвиток портової інфраструктури України, зокрема має намір брати участь у проектах на умовах державно-приватного партнерства. «Ми плануємо відвідати Україну і з'ясувати ваші потреби. Йдеться не лише про Порто Ногаро, а про італійські інвестиції в цілому. Відправною точкою для нас буде порт Маріуполя»,— сказав глава COSEF Ренцо Марініга. Меморандум набуває чинності з сьогоднішнього дня, діятиме два роки і щоразу автоматично подовжуватиметься ще на рік. Довідка: Порт Маріуполь — найбільший український порт на Азовському морі, входить до п'ятірки лідерів за обсягами перевалки серед морських портів України. Працює протягом усього року. Приймає судна вантажопідйомністю до 20 тис. тонн. Пропускна спроможність порту — понад 17 млн тонн в рік. Вантажообіг в 2017 році досяг 6,5 млн тонн. Маріупольський порт пов'язаний з 152 портами усіх континентів. Вантажі з Маріуполя йдуть морем до 60 країн світу. Порт Ногаро (Porto Nogaro) – регіональний річковий порт. Розташований у Сан-Джорджо-ды-Ногаро, в 10 км від порту в Адріатичному морі на півночі Італії. Глибина — 7,5 метрів. Обслуговує судна вантажопідйомністю до 16 тис. тонн. Спеціалізується на перевезеннях металургійної продукції, сипучих і рідких вантажів, машин та рослин.

Райвіс Вецкаганс: АМПУ запрошує іноземні компанії брати участь в тендерах на проведення днопоглиблювальних робіт в українських портах у 2019 р.

Адміністрація морських портів України буде активно залучати до участі в тендерах на проведення днопоглиблювальних робіт в українських портах провідні міжнародні компанії. Про це керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс заявив в інтерв'ю провідному міжнародному виданню, що спеціалізується на днопоглиблювальної тематиці, Dreadging today. Відповідаючи на питання видання про те, яким, на його погляд, є вірний шлях розвитку днопоглиблення в Україні, Райвіс Вецкаганс зазначив, що єдиний можливий шлях — це реалізація проектів на основі засад максимальної прозорості, відкритості та чесної конкуренції. «Досвід АМПУ по реалізації великих проектів у портах Южний та Чорноморськ свідчить про те, що такий підхід дозволяє виконувати проекти з випередженням графіка та отримувати істотну економію, як на етапі конкурсних торгів, так і за підсумками їх реалізації. АМПУ і далі буде активно залучати до реалізації днопоглиблювальних проектів провідні вітчизняні та міжнародні компанії », — зазначив керівник АМПУ. За даними адміністрації морських портів України, до кінця 2018 року і в 2019 році планується проведення 9 тендерів, в яких можуть взяти участь як українські, так і іноземні компанії. Йдеться про капітальне й експлуатаційне днопоглиблення по таких об'єктах як: порти — Одеса, Миколаїв, Бердянськ, Маріуполь, Южний, канали — Дунай-Чорне море, БДЛК, ХМК, а також внутрішні водні шляхи.

На економічному форумі у Миколаєві АМПУ домовилася про співпрацю з місцевими органами влади задля комплексного розвитку портів та міста

Реалізація проектів державно-приватного партнерства у портах Миколаїв та Ольвія, а також перспектива концесії державного стивідора в одному з портів сприяють збільшенню обсягів перевалки вантажів. Зважаючи на це АМПУ закликала місцеві органи влади Миколаєва до співпраці у розвитку інфраструктури та у вирішенні екологічних питань. Домовленості про це було досягнуто на Миколаївському економічному форумі 2018. За даними ДП «АМПУ», порти Миколаїв та Ольвія у 2018 році покращили показники своєї роботи. За підсумками 10 місяців вони піднялися на друге місце за обсягами перевалки вантажів та продовжують розвиватися. «Вже найближчим часом у порту Ольвія розпочнеться реалізація пілотного концесійного проекту, одного з перших у портовій галузі України, а також запрацює новий зерновий термінал компанії «Єврозовнішторг». Тиждень тому АМПУ підписала з китайською компанією COFCO меморандум про реалізацію спільного проекту з розвитку зернового терміналу та реконструкції причалу № 0 в Миколаївському порту, також плануємо будівництво причалу № 8. Реалізація цих проектів збільшить можливості портів по перевалці вантажів, щонайменше на 5 млн т на рік»,— зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Розвиток портів призводить до збільшення відрахувань у місцеві бюджети, створює нові робочі місця та сприяє розвитку бізнесу в інших галузях. Зараз кількість людей у регіоні, життя яких пов’язано з портовою галуззю, складає понад 40 тис. чоловік. У той же час для забезпечення ефективної доставки вантажів у порти потрібно розвивати також і транспортну інфраструктуру міста. На форумі Райвіс Вецкаганс та міський голова Миколаєва Олександр Сєнкевич домовилися про координацію дій між АМПУ та міською адміністрацією за декількома напрямками. Зокрема, йдеться про ремонт та модернізацію автомобільних шляхів та залізничних колій із залученням фінансування з різних джерел. Також важливим питанням є зниження техногенного навантаження на акваторію порту через скиди стоків та покращення екологічної ситуації в Миколаєві. Участь у Миколаївському економічному форумі 2018 взяли також міністр інфраструктури України Володимир Омелян, народні депутати Борис Козир та Олександр Урбанський. Вони відзначили необхідність прийняття найближчим часом низки законопроектів, які будуть сприяти розвитку портової галузі та заявили про намір підтримувати ці законодавчі ініціативи. Йдеться про закони, що нададуть додатковий імпульс розвитку державно-приватного партнерства. Так, прийняття нової редакції «Закону про концесії» дозволить більш ефективно залучати до конкурсів міжнародних інвесторів да дасть змогу АМПУ бути активним учасником концесійного договору. В свою чергу, законопроект № 7385 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку морегосподарського комплексу» сприятиме збільшенню інвестицій у портову інфраструктуру та розширить можливості участі бізнесу у розвитку причалів зокрема через механізм оренди.

Коментар АМПУ з приводу судового розгляду, ініційованого профспілками, щодо законності передачі на аутсорсинг охорони в портах

Рішення АМПУ про проведення тендерів з вибору приватних компаній для підтримки режиму перебування (охорони) в морських портах України відповідає законодавству і світовому досвіду. Крім того, робота незалежної охорони з АМПУ вирішує відразу декілька дуже важливих для державного підприємства завдань: підвищення якості і технічного оснащення охорони в портах, зниження витрат підприємства на виконання непрофільних функцій, забезпечення прозорості, зниження корупційних ризиків і зловживань в портовій галузі. По питаннях запровадження незалежної охорони в портах АМПУ знаходиться в постійному діалозі з профспілками і у разі потреби готова відстоювати позицію державного підприємства і в залі суду. Всім, у тому числі і профспілкам, відомо, що процес підготовки конкурсів йде максимально відкрито і публічно, уся інформація і обгрунтування позиції АМПУ опубліковані у відкритому доступі. Протягом останнього року було проведено 6 зустрічей з представниками трудових колективів. Ця робота триває і зараз у рамках спеціальної робочої групи — нещодавно відбулась зустріч в Одесі, а в день судового засідання — в Ізмаїлі. Економічну і юридичну обгрунтованість аргументів АМПУ підтверджують дані ДП «Науково-дослідний проектно-конструкторський інститут морського флоту України» (УкрНДІМФ) та висновки судового експерта, які були надані на судовому засіданні. Підвищення якості послуг. Після проведення тендерів з вибору приватних компаній для підтримки режиму перебування (охорони), в морських портах України продовжуватимуть діяти підрозділи митної служби, морської охорони, державної поліції охорони і приватних охоронних фірм. Усі вони виконуватимуть виключно визначені законом і договорами функції, що дозволить зробити охорону портів більше структурованою, ефективною і прозорою. Міжнародний досвід. Приватна охорона забезпечує безпеку багатьох закордонних портів, таких як, наприклад, Гамбург, Констанца, Рига, Лондон, Вентспілс. Протягом багатьох років аналогічно організована робота з охорони території і пропуску вантажів у приватних терміналах («Нібулон», «НікаТера», «ТІС», «Боріваж», «Дніпровський термінал»), які перевалюють мільйони тонн вантажу, в тому числі й контейнери в Одесі, Южному, Миколаєві і Херсоні. Приватні компанії успішно охороняють об'єкти такого стратегічного підприємства як «Укртрансгаз», співпрацюють з «Укрзалізницею». Економіка. У 2018 р. на утримання власних підрозділів охорони портів Ізмаїл, Іллічівськ, Одеса при штатній чисельності 308 осіб АМПУ було витрачено близько 44 млн. грн За попередніми розрахунками, перехід на аутсорсинг дозволить скоротити витрати на 11 млн. грн в рік без шкоди якості охорони портів. Прозорість. Конкурси з відбору приватних компаній для охорони портів АМПУ проводить через електронну систему Рrozorro. АМПУ прописала максимально жорсткі вимоги до учасників тендеру. Це стало причиною того, що декілька попередніх тендерів було визнано такими, що не відбулися — претенденти не змогли надати документального підтвердження наявності достатньої кількості офіційно працевлаштованих співробітників з відповідним рівнем підготовки; забезпечення охоронців спорядженням і технічними засобами (радіостанції, GPS- модулі для контролю за місцезнаходженням співробітників під час несення служби). Тому АМПУ зацікавлена в тому, щоб до участі в конкурсі була допущена максимальна кількість компаній. Пріоритет співробітникам. Діючі співробітники охоронного підрозділу АМПУ матимуть пріоритет при працевлаштуванні в нові підрозділи охорони після проходження обов'язкової атестації. Адміністрація морських портів України підпише з компаніями, які будуть допущені до участі в тендері, Меморандум про пріоритетне право діючих співробітників охорони порту на працевлаштування в компанію, яка стане переможцем конкурсу. Тим співробітникам, хто не захоче або не зможе продовжити роботу в охороні портів, АМПУ спільно з регіональним центром зайнятості сприятиме в перепідготовці і подальшому працевлаштуванні. АМПУ продовжує проводити зустрічі з представниками профспілок і колективів. Ми відкриті і прозорі, в активному діалозі з профспілковими організаціями. В той же час, залишаються ті, хто не приймає іншої точки зору і намагається вести діалог з державним підприємством мовою ультиматумів.

АМПУ переймає досвід Берегової охорони США у питаннях безпеки портів

12–16 листопада Україну вчергове відвідала делегація Міжнародної Програми з безпеки портів Берегової охорони США. Мета візиту — проведення практичного семінару з питань підготовки та проведення навчань та тренувань з безпеки портів відповідно до вимог Міжнародного Кодексу з охорони суден і портових засобів (Кодекс ОСПЗ). «Для нас постійний діалог між береговою охороною США, Посольством США в Україні та АМПУ в питаннях поліпшення заходів безпеки портів – це унікальна можливість обміну досвідом та впровадження у нас кращих практик, які застосовуються у всьому світі, безпосередньо від команди висококваліфікованих фахівців Міжнародної Програми з безпеки портів. АМПУ зацікавлена в імплементації оптимальної моделі управління системою морської безпеки в портах в рамках міжнародних зобов’язань України», — прокоментував подію керівник АМПУ Райвис Вецкаганс. У семінарі взяли участь керівництво ДП «АМПУ», керівники та фахівці підрозділів, відповідальних за питання морської безпеки та охорони центрального апарату та адміністрацій морських портів, приватних та державних портових операторів, а також представники Державної служби морського та річкового транспорту України (Морська адміністрація) та Регістру судноплавства України. Фахівці з безпеки отримали можливість застосувати на практиці отримані теоретичні знання під час виконання ситуаційних завдань та обговорити їх результати з іншими учасниками заходу та офіцерами Берегової охорони США. По завершенню семінару його учасники отримали іменні сертифікати. Захід відбувся в рамках програми з розвитку потенціалу українських портів в питаннях морської безпеки і охорони на базі ДП «Адміністрація морських портів України» в Одесі. Завершився візит представників Міжнародної Програми з безпеки портів Берегової охорони США робочою зустріччю з керівництвом ДП «АМПУ», на якій було обговорено результати проведених заходів та питання подальшої співпраці.

Дочірні категорії

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n