В Україні створено Морську адміністрацію

Кабінет Міністрів України схвалив рішення щодо створення Державної служби морського та річкового транспорту України (Морської адміністрації) в ході засідання, яке відбулося 17 січня 2018 року. Новостворений орган розпочне свою роботу з 1 серпня 2018 року. Відповідна постанова  від 6 вересня 2017 року № 1095 «Про утворення Державної служби морського та річкового транспорту України» опублікована на веб-сайті Уряду. Морська адміністрація буде функціонувати як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого буде координуватися Міністром інфраструктури. Виконуючим обов'язки керівника призначений Дмитро Петренко. Морська адміністрація буде забезпечувати реалізацію державної політики у морській галузі, відповідати за міжнародні зв’язки України в галузі мореплавства та, зокрема, виконання міжнародних галузевих конвенцій. Створення Морської адміністрації відповідає вимогам Міжнародної морської організації (IMO) та проходить в рамках підготовки до її аудиту, який відбудеться у 2018 році. Крім того, це дозволить завершити реформу морської галузі, розпочату у 2013 році з прийняттям Закону України «Про морські порти України» (далі – Закон). Варто зазначити, що функції Морської адміністрації відрізнятимуться від функцій Адміністрації морських портів України (АМПУ). Морська адміністрація – це уповноважений державою орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах морського та річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства, а також у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості), та забезпечує виконання зобов’язань, що випливають із членства України в міжнародних організаціях у зазначених сферах. Зі свого боку, АМПУ – це державне підприємство, в обов'язки якого входить: забезпечення функціонування та розвитку морських портів, утримання об’єктів портової інфраструктури державної форми власності, забезпечення безпеки мореплавання у портах, зокрема, шляхом контролю та підтримання оголошених глибин, здійснення модернізації, реконструкції та будівництва об’єктів портової інфраструктури тощо.

Систему охорони в портах буде оптимізовано відповідно до норм закону

Систему охорони в морських портах України у цьому році буде оптимізовано відповідно до діючих норм національного законодавства і згідно провідних світових практик. Метою реформи є побудова прозорих охоронних процесів, ліквідація корупційних складових та економія державних коштів. В рамках реформи функцію забезпечення режиму перебування у морських портах планується покласти на спеціалізовану охоронну компанію, яку буде обрано в ході публічного тендеру в системі Prozorro. «Договір з приватною компанією на охорону портів однозначно ефективніше власних служб. Саме тому в Антверпені, Роттердамі, Гамбурзі, портах Прибалтики вже не один рік охорону забезпечують приватні компанії, а не свої співробітники. Для розробки прозорого механізму переходу і організації системи охорони згідно кращих практик, ми залучимо одну з міжнародних компаній, що мають значний досвід у цій сфері. З огляду на соціальну сторону реформи, АМПУ знаходиться в постійному діалозі з представниками профспілок для пошуку оптимальних шляхів реалізації змін, всі дії щодо реформи охорони також узгоджуємо з профспілками», — розповів заступник голови АМПУ з морської та внутрішньої безпеки Сергій Гронський. Компанія-переможець тендеру на надання послуг охорони буде зобов'язана залучати на роботу кваліфікованих фахівців з бездоганною репутацією. Для нинішніх працівників загонів охорони портів, після проходження атестації, передбачається надання соціальних гарантій шляхом працевлаштування на підприємство-переможець аукціону. Це означає, що всі фахівці відповідно до їх кваліфікації та досвіду мають можливість працевлаштуватися і продовжувати займатися тією ж професійною діяльністю. «Більш ретельний підхід до системи організації охоронного режиму і введення певної ротації змін охорони дозволить нівелювати корупційні ризики і можливості контрабанди. А в договорі з приватною охоронною компанією будуть прописані необхідні зобов'язання і відповідальність за неправомірні дії», — додав Сергій Гронський. Він також підкреслив, що процедура переходу на послуги приватної охорони проводиться виключно в рамках чинного законодавства, так як згідно п. 3 статті 10 Закону «Про морські порти України», залучення сторонніх охоронних організацій для підтримки режиму перебування в морському порту можливо і здійснюється на договірній основі.

З 1 січня 2018 року ставки портових зборів знижено на 20%

Уряд підтримав пропозицію Міністерства інфраструктури України щодо зниження ставок портових зборів на 20%, починаючи з 1 січня 2018 року. Зокрема, це стосується ставок корабельного, канального, маякового, санітарного, якірного, причального та адміністративного зборів. Відповідне рішення було погоджено під час засідання Кабінету Міністрів України 11 січня 2018 року. Крім того, передбачається, що, починаючи з 1 січня 2018 року, виплата частини чистого прибутку, який відраховується ДП «Адміністрація морських портів України» до Державного бюджету буде здійснюватися у розмірі 50%. Міністр інфраструктури України Володимир Омелян подякував Уряду за підтримку інфраструктурних реформ і наголосив на тому, що це рішення сприятиме підвищенню конкуренції українських портів: «Ми обіцяли – і ми зробили. Дякую Уряду за підтримку такої важливої ініціативи. Ми розраховуємо на комплексний ефект від впровадження такого рішення: здешевлення логістики, збільшення обсягів перевалки вантажів українськими портами, підвищення їх конкурентоздатності, і як наслідок – повноцінне включення України до міжнародних транспортних коридорів, розвиток Нового Шовкового Шляху». Зі свого боку, керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс підкреслив, що це  рішення є вкрай важливим, але не останнім кроком на шляху розвитку морської галузі України. «Рішення про зниження портових зборів є важливою подією у портовій сфері, і, сподіваємось, такий крок Уряду назустріч портовому бізнесу у майбутньому позитивно вплине на фінансові показники галузі. Але це не є останнім кроком на шляху розвитку морської галузі України. Ми продовжимо рух до міжнародних стандартів. Водночас, зі зменшенням портових зборів знизиться і рівень відрахувань прибутку АМПУ до державного бюджету, що дає нам можливість не скорочувати обсяг інвестицій у розвиток портів»,— зауважив Райвіс Вецкаганс.

До 10 збільшилося число українських морських портів-«мільйонників» у 2017 році

У 2017 році 6 морських портів показали стабільну динаміку росту вантажообігу, а кількість морських портів з вантажообігом понад 1 млн тонн зросла до 10. Про це свідчать оперативні дані Адміністрації морських портів України. Найбільше зростання вантажообігу продемонстрував морський порт Южний – на 2,591 млн тонн за 1 рік. Якщо у 2016 році було оброблено 39,298 млн тонн, то у 2017 році вже 41,889 млн тонн (+6,6%). Найвищий показник зростання має обіг тарно-штучних вантажів − до 2,108 млн тонн, що майже на 1 млн тонн або 88,1% більше, ніж у 2016 році. Також майже удвічі збільшився вантажообіг вугілля, досягнувши  позначки у 7,15 млн тонн. Найвищий темп росту показав найменший за вантажообігом морський порт України − Усть-Дунайськ. За рік порт збільшив перевалку на 113,4% − з 25,4 тис. тонн до 54,2 тис. тонн. Подвоєння вантажообігу було забезпечено перш за все збільшенням перевалки зерна з 13,6 тис. тонн у 2016-му до 33 тис. тонн у 2017-му (+142,7%), а також нафтопродуктів з 11,8 тис. тонн до 17,2 тис. тонн (+45,8%). На 5% або 1,1 млн тонн збільшився обсяг переробки вантажів у Миколаївському морському порту та досяг 23,533 млн тонн. Найбільший приріст мала переробка хімічних мінеральних добрив (+109,8%). Одеський порт у 2017 році обробив 24,120 млн тонн вантажів. Хоча відбулося незначне зниження цього показника (на 4,5%) порівняно з 2016 роком, порт залишається у трійці найбільших портів країни. Ключовою у Одеському порту в 2017 році була перевалка контейнерів, обсяг якої зріс на 8,1% і склав 519 тис. TEU. Морський порт Чорноморськ  збільшив обсяг переробки вантажів на 10,6% − з 15,942 млн тонн у 2016 до 17,633 млн тонн  у 2017 році. При  цьому збільшення показників перевалки відбулося практично по всій номенклатурі вантажів. Максимальне зростання на 178,7% показав вантажообіг будівельних матеріалів. Всього їх було оброблено 1,239 млн тонн, що на 795 тис. тонн більше, ніж у 2016 році, коли цей показник становив 444  тис. тонн. Спеціалізований морський порт Ольвія у 2017 році обробив 6,88 млн тонн вантажів, що на 342 тис. тонн або 5,2% більше, ніж у 2016-му. По основному виду вантажів — суховантажних сипучих — приріст становив 868 тис. тонн або +15,3% у порівнянні з 2016 роком. У 2017 році Ренійський морський порт переробив 1,125 млн тонн вантажів, що на 15,7% більше, ніж у попередньому році (972,37 тис. тонн). Завдяки цьому Ренійський порт став 10-м за рахунком українським морським портом, чиї річні показники вантажообігу перевищили 1 млн тонн. Нагадаємо, загалом у 2017 році морськими портами України було оброблено майже 133 млн. тонн, що на 0,9% вище показників попереднього періоду.

Запрошуємо до обговорення Проекту оновленої Стратегії розвитку морських портів України

На сайті Міністерства інфраструктури України опубліковано Проект оновленої Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року. Питання актуалізації стратегії було ініційовано Адміністрацією морських портів України з метою визначення основних стратегічних векторів розвитку галузі. Наступним кроком стане розробка генерального плану розвитку портів. Запрошуємо всі зацікавлені сторони до обговорення запропонованого Проекту! Для ознайомлення з документом, будь ласка, перейдіть за посиланням. 

Дочірні категорії

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n