Україна починає нагальні реформи у портовому секторі

Одразу після UkrainianPortsForum-2018, що відбувся 31 травня 2018 і став центральною подією у розвитку української портової інфраструктури, починає діяльність Фонд консультування інфраструктурного державно-приватного партнерства (PPIAF), покликаний сприяти збільшенню приватних інвестицій у портовий сектор. Світовий банк надаватиме технічну підтримку діяльності Фонду. Завдяки сприятливому географічному положенню на перехресті шляхів Європи, Азії та Середнього Сходу, а також з огляду на швидке збільшення обсягів виробництва зерна та сільськогосподарської продукції Україна прагне вдосконалити свій логістичний сектор і стимулювати зростання міжнародної торгівлі. Один із елементів цієї мозаїки потребує негайної модернізації 13-ти українських морських портів та кардинального перегляду нинішньої застарілої моделі управління портами. «Реформа морських портів триває з 2013 року, відколи розпочався поділ їх операційного та адміністративного напрямів діяльності, – зазначив Райвіс Вецкаганс, керівник Адміністрації морських портів України. -- Відтоді Адміністрація морських портів України поставила собі амбітну мету: суттєво збільшити обсяг вантажопереробки, який нині становить 130 млн тонн на рік, досягти європейських стандартів послуг і позиціонувати Україну як важливого гравця на сучасних та нових глобальних торговельних шляхах. Ми віримо, що реформа управління портами, яка стартує за підтримки Світового банку та PPIAF, розширить можливості для приватного сектора та зацікавить провідних світових гравців». «Світовий банк накопичив значний портфель консультативних послуг та інвестицій у всьому транспортному секторі в Україні, надає підтримку у підготовці Стратегії сталої логістики та Плану дій для України, а також у таких сферах, як управління портами, внутрішній водний транспорт, модернізація залізничного транспорту, визначення пріоритетних автотранспортних коридорів та стратегічні інвестиції, – зауважив Хуан Гавірія, керівник транспортного сектору в регіоні Європи. – Ми визнаємо важливість модернізації портового сектора для забезпечення його кращої сполучуваності з іншими видами транспорту, стимулювання торгівлі та сприяння інклюзивному економічному розвитку». Проект технічної допомоги, започаткований цього тижня, допоможе Україні визначити ключові сфери, яким слід надати головну увагу під час реформування портового сектору. Допомога передбачатиме аналіз законодавства в портовому секторі, оцінку нинішнього стану портової інфраструктури, перегляд поточної структури управління, а також складання дорожньої карти для повного переходу сектора на модель управління за типом «порт – лендлорд». «Залучення приватних інвестицій в інфраструктуру потребує попереднього створення необхідних інституційних умов, – зазначив Франсуа Бергере, керівник програми PPIAF. -- Упродовж останніх кількох років ми надаємо підтримку транспортним підсекторам в Україні з метою формування середовища, сприятливого для приватних інвестицій, і будемо раді продовжити цю діяльність в українському портовому секторі, який, здається, уже накопичив потрібний для цього потенціал». Фонд консультування інфраструктурного державно-приватного партнерства (PPIAF) – це мультидонорський фонд технічної допомоги, який фінансується 11-ма багатосторонніми та двосторонніми донорами. Створений у 1999 році як спільна ініціатива урядів Японії та Сполученого королівства, він тісно співпрацює з Групою Світового банку і базується в ній, а також є каталізатором для активізації участі приватного сектора на ринках, що зростають. Його місія полягає в ліквідації бідності та збільшенні загального процвітання в країнах, що розвиваються, шляхом стимулювання участі приватного сектора в розвитку інфраструктури.

Оперативна інформація щодо роботи портів та каналів станом на 1 червня

Адміністрація морських портів України (АМПУ) повідомляє оперативну інформацію щодо роботи морських портів та каналів станом на 08:00 1 червня 2018 року. № Морський порт Обмеження Примітки 1. Б. – Дністровськ Обмежень немає   2. Бердянськ Обмежень немає   3. Ізмаїл Обмежень немає   4. Чорноморськ Обмежень немає   5. Маріуполь Обмежень немає   6. Миколаїв Обмежень немає   7. Одеса Обмежень немає   8. Ольвія Обмежень немає   9. Рені Обмежень немає   10. Скадовськ Обмежень немає   11. Херсон Обмежень немає   12. Усть – Дунайськ Обмежень немає   13. Южний Обмежень немає   14. Гирло «Бистре» Відкрито   15. БДЛК (Бузько – Дніпровсько – лиманський канал) Відкрито   16. ХМК (Херсонський морський канал) Відкрито  

Національна транспортна стратегія України 2030 має повну підтримку європейських партнерів,— Володимир Омелян

Національна транспортна стратегія України 2030 «Drive Ukraine» має повну підтримку європейських партнерів. Про це заявив Міністр інфраструктури Володимир Омелян під час брифінгу в рамках UKRAINIAN PORTS FORUM-2018, якій відбувається сьогодні, 31 травня, в м. Одеса. UKRAINIAN PORTS FORUM-2018 організовано Адміністрацією морських портів України спільно з Центром транспортних стратегій, участь у заході беруть понад 400 компаній з 23 країн, серед яких DP World, Hutchinson Ports, Cargill, HHLA International, China Harbour Engineering Company Ltd, Clarksons Platou (Italia) S.R.L., представники IFC, ЄБРР та інших міжнародних організацій. Серед спікерів Форуму – Віце-прем'єр-міністр України Володимир Кістіон, Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, голова Одеської облдержадміністрації Максим Степанов, керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс, Директор ЄБРР в Україні Шевкі Аджунер, Голова Представництва ЄІБ в Україні Жан-Ерік де Загон. «Хочу подякувати керівнику Адміністрації морських портів України пану Райвісу Вецкагансу за цей захід, на майданчику якого ми зібрали майже 400 компаній. Це — світові лідери, це люди, які вірять в Україну, які хочуть інвестувати в країну. Я думаю, що з сьогоднішньої події ми матимемо бізнес-контакти, які виведуть Україну вперед»,— зазначив Володимир Омелян. Презентуючи учасникам Форуму Національну транспорту стратегію до 2030 року, Міністр інфраструктури підкреслив, що це результат спільної роботи усіх гілок влади: «Я щиро вдячний очільнику Уряду України Володимиру Гройсману за те, що ми сформували єдину парламентсько-урядову команду на чолі з Президентом України і зробили транспортну галузь головною рушійною силою економіки України. Завдяки цьому Україна матиме нову якість: нову якість економіки, нові робочі місця, нову сучасну інфраструктуру. Цей процес незворотній: діє Дорожній фонд, ніхто не може його скасувати, ми розбудовуємо автошляхи, залучаємо світові компанії в залізничну, авіаційну та морську галузі». Володимир Омелян також наголосив, що Національна транспортна стратегія отримала схвальні відгуки від європейських партнерів. Зокрема, Єврокомісар з питань мобільності та транспорту Віолетта Бульц та Голова Представництва Європейського Союзу в Україні Хюґ Мінгареллі відзначили, що бачення міністерства повністю збігається з філософією Європейського Союзу. «Це той випадок, коли Україна повність співзвучна з ЄС»,— підкреслив Володимир Омелян. Керівник програм допомоги ЄС в Україні Даніель Жак підкреслив, що Національна транспортна стратегія України відповідає цілям Угоди про Асоціацію: «Ми підтримували і надалі будемо підтримувати всі прогресивні кроки міністерства інфраструктури, які відповідають євроінтеграційним спрямуванням України». Міністерство інфраструктури України

АМПУ і «Одеський портовий оператор» уклали меморандум про співробітництво

Адміністрація морських портів України та ТОВ «Одеський портовий оператор» уклали меморандум про співробітництво. Документ підписаний 31 травня в ході UkrainianPortsForum-2018. З боку АМПУ меморандум підписав керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс, з боку ТОВ «Одеський портовий оператор» — Юрій Губанков. Очікується, що підписана угода сприятиме реалізації інвестиційних проектів з розвитку залізничної інфраструктури загального користування в Одеському морському порту, а також інших інвестиційних проектів, спрямованих на розвиток Одеського морського порту. Зокрема, питання розширення вузьких місць залізничної інфраструктури припортових станцій визначено в оновленій Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року, яку розробила АМПУ спільно с Міністерством інфраструктури України. Метою меморандуму є оптимізації залізничних операцій на території Одеського морського порту, запровадження сучасних систем управління для прискорення складання заявок, відстеження статусів електронних накладних, можливість оперативного перегляду історії руху вагонів по території порту та усіх документів, пов'язаних з ними. «Бізнес, який працює в Одеському морському порту, підтримав ініціативу щодо диспетчеризації залізничних операцій та розвитку Одеського порту, що закріплено в підписаному меморандумі. Питання оперативної обробки вагонів на станції Одеса-Порт в пікові літні місяці постає особливо актуально. Наші домовленості сприятимуть розширенню станційного парку Одеса-Порт та збільшенню пропускної спроможності станції Одеса-Порт на 198 вагонів», — зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Адміністрація Одеського морського порту буде вивільнена від зобов’язань щодо диспетчеризації залізничних операцій та пов’язаних з цим додаткових фінансових витрат на утримання групи із залізничних операцій. Також метою меморандуму є запобігання збільшенню тарифів ПАТ «Укрзалізниця» на послуги із подачі/прибирання вагонів на територію Одеського морського порту.

Володимир Кістіон: Близько 90 млрд грн буде залучено цьогоріч в модернізацію української інфраструктури

Близько 90 млрд грн буде залучено цьогоріч в модернізацію української інфраструктури. Це будуть інвестиції в дороги, залізницю, аеропорти і звичайно ж українські порти. Про це під час відкриття Ukrainian ports forum- 2018 повідомив віце-прем’єр-міністр України Володимир Кістіон. За його словами, морські порти України відіграють ключову роль в розвитку української економіки і забезпечують до 45% експортно-імпортних операцій зовнішньої торгівлі України. Загальний дохід, сформований ринком послуг у морських портах України, за даними останньої звітності, склав 1,7 млрд дол, що дорівнює 2% ВВП країни. «Хочу відзначити особливу роль портів в енергетичній безпеці України. В період штучно створеної вугільної блокади на Донбасі, у лютому 2017 року, ефективна робота морських портів допомогла не тільки втримати стабільну роботу енергосистеми України, а ще й накопичити достатньо енергетичного вугілля для сталого проходження осінньо-зимового періоду 2017/18рр.», — зауважив В.Кістіон. Віце-прем’єр вважає, що розбудовувати, розвивати та модернізувати порти потрібно паралельно з розвитком сучасної інфраструктури. Адже, за оцінками експертів Україні вистачає потужностей портових терміналів, але є проблема в їхній ефективності та доступі до них. У нас майже відсутня якісна наземна портова та припортова інфраструктура, є проблема зі швидкістю завантаження суден та глибоководністю портів. «Уряд України всіляко підтримує і підтримуватиме проекти державно-приватного партнерства, які сприяють залученню інвестицій для модернізації українських портів. Вже зараз у портах Одеського регіону на різній стадії реалізації перебувають шість інвестиційних проектів. Ще кілька перспективних проектів концесійного характеру буде презентовано в рамках сьогоднішнього форуму», – додав Володимир Кістіон. Він повідомив, що до 2030 року планується реалізувати 46 проектів розвитку морських портів із залученням інвесторів, сукупна вартість яких складає майже 44 млрд грн. Більша частина проектів передбачає реконструкцію і будівництво нових перевантажувальних потужностей, включаючи будівництво нових причалів і тилових комплексів. «Це дасть можливість створити додатково біля 5 тисяч робочих місць, забезпечити пропускну потужність на рівні 157 млн тонн вантажу»,— уточний віце-прем’єр. І додав, що Україна відкрита для інвестицій в портову галузь, про що говорить досить приваблива тарифна політика. На залізничні перевезення Південь-Захід-Південь в Україні встановлено тарифні ставки, які в середньому на 25% нижче, ніж в світі. У морських портах України застосовуються знижки до 50% від портових зборів для транзитних вантажів, що лише за перший місяць дозволило збільшити вантажообіг на 11%. Крім того, Україною впроваджено електронний документообіг інтелектуальних транспортних систем, технічні стандарти і регламенти ЄС, спрощено процедуру міжнародної торгівлі та транспорту, в тому числі запроваджено механізм «єдиного вікна». Володимир Кістіон також висловив сподівання, що Міністерство інфраструктури найближчим часом все ж таки завершить розробку нової Методики розрахунку ставок портових зборів та інших необхідних законодавчих актів, які повинні сприяти розвитку та модернізації інфраструктури морських портів та одночасно створити умови для зниження ставок портових зборів ще до 20%. На завершення свого виступу Володимир Кістіон звернув увагу на співпраці місцевої влади з портами. «Збільшення потужностей портових операторів збільшує навантаження на інфраструктуру міста, що руйнує дорожнє покриття, тощо. Це питання потребує комплексного вирішення, тому черговим кроком портової реформи може стати залучення муніципальних властей до розвитку морських портів. Уряд тільки вітатиме таку співпрацю»,— резюмував віце-прем’єр.

Дочірні категорії

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n