Райвіс Вецкаганс: «Ефективність та безпечність роботи — єдині правила для роботи портових операторів»

АМПУ (Адміністрація морських портів України) конкретизувала критерії та документи, необхідні для отримання статусу портового оператора, направивши відповідне роз'яснення філіям підприємства.

«Останнім часом особливої ​​гостроти набули суперечності між різними портовими операторами на території морських портів. При цьому наше завдання — створити єдині правила роботи для всіх. Ми виділили два базових принципи роботи портових операторів — це ефективність і безпека перевалки вантажів, а також зрозумілі і чіткі критерії роботи. Упевнений, такий підхід вітатимуть серйозні системоутворюючі учасники ринку»,— прокоментував ініціативу Райвіс Вецкаганс, керівник АМПУ.

Обов'язкові умови для роботи портових операторів встановлені Законом про морські порти України. Додатково, проаналізувавши профільне законодавство, фахівці АМПУ виділили ряд інших важливих критеріїв, що впливають на безпечну роботу в морському порту, яким має відповідати портовий оператор. Перш за все, це дотримання вимог безпеки мореплавства, екологічної безпеки, норм з обслуговування та зберігання вантажів, у тому числі підготовлені робочі технологічні карти (РТК) на перевалку різних видів вантажів.

Також портовий оператор повинен нести відповідальність за охорону портових засобів, дотримуватися норм охорони праці під час проведення робіт і експлуатації механізмів підвищеної небезпеки. Крім того, законодавство накладає значні вимоги до поведінки співробітників портового оператора при роботі з небезпечними вантажами і до наявності необхідних протипожежних засобів.

Таким чином, портовий оператор має забезпечити обслуговування та зберігання вантажів, а також безпечну стоянку та обслуговування суден і пасажирів в морському порту.

Тільки після перевірки адміністрацією морського порту відповідності всім необхідним критеріям компанія може отримати статус портового оператора і укласти договір на отримання спеціальної послуги доступу до причалу. Найближчим часом заявки від компаній, спрямовані раніше для отримання статусу портового оператора в морських портах, будуть актуалізовані філіями АМПУ і передані в апарат управління підприємства.

«Ми і надалі будемо готувати пропозиції щодо уточнення критеріїв до портових операторів в цьому ключі і ініціювати необхідні зміни в нормативну базу»,— резюмував Райвіс Вецкаганс.

Довідкова інформація

Серед документів, необхідних для отримання статусу портового оператора:
• документи, що підтверджують наявність у користуванні підйомно-транспортного та іншого аналогічного устаткування;
• договір використання складських приміщень на території порту (в разі якщо здійснення перевалки вантажу по РТК здійснюється за прямим варіантом, наявність такого договору не обов'язкова);
• дозвіл на викиди забруднюючих речовин;
• РТК, узгоджена Державною екологічною інспекцією;
• план охорони портового засобу або письмове зобов'язання виконувати план охорони портового засобу;
• свідоцтво (сертифікат), що підтверджує рівень знань працівників суб'єктів перевезення небезпечних вантажів, видане працівникам портового оператора (в разі якщо портовий оператор планує обробляти небезпечні вантажі);
• дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
• посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці працівників портового оператора;
• документ про відповідність матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та, в певних випадках, позитивний висновок за результатами експертизи протипожежного стану підприємства, об'єкту чи приміщення;
• угода на аварійно-рятувальне обслуговування з аварійно-рятувальними службами, які пройшли атестацію в установленому порядку;
• план реагування на надзвичайні ситуації або інструкцію з дій персоналу підприємства в разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій.

Прес-служба АМПУ

Новости отрасли

Сьогодні, 8 жовтня 2019 року, в газеті «Голос України» опубліковано оголошення про початок подання заявок на участь у концесійному конкурсі у морському порту Херсон. Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій. Об'єктом концесії є цілісний майновий комплекс, що забезпечує комплексне надання послуг у морському порту Херсон та включає майно ДП «ХМТП» та майно ДП «АМПУ» згідно з визначеним концесієдавцем переліком, а також об'єкти, які мають бути спеціально створені (збудовані) відповідно до умов концесійного договору. Концесія за результатами концесійного конкурсу надається на 30 (тридцять) років. «Строк розгляду заявки для допущення до участі у конкурсі складає 14 днів, рекомендуємо подавати заявки якомога раніше. 6 грудня 2019 року закінчується строк подання заявок та конкурсних пропозицій до комісії. З 6 грудня 2019 року по 10 січня  2020 року, за наявності, приймаються зміни до конкурсних пропозицій. По завершенню періоду внесення змін до конкурсних пропозицій, з 10 до 20 січня 2020 року, конкурсна комісія проведе оцінку фінансових пропозицій учасників конкурсу. Ми очікуємо, що рішення про визначення переможця концесійного конкурсу Мінінфраструктури прийме у другій половині січня 2020 року (в залежності від кількості та якості поданих пропозицій)», — повідомив Владислав Криклій. Міністр інфраструктури також зауважив, що після прийняття рішення про визначення переможця концесійного конкурсу та опублікування результатів конкурсу (орієнтовно початок лютого 2020 року), Мінінфраструктури перейде до переговорів та підписання договору з переможцем конкурсу. Укладення договору планується на початку травня 2020 року. Порядок подання заявок на участь у концесійному конкурсі та конкурсних пропозицій визначений в інструкції для претендентів, яка розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури. Звертаємо увагу на те, що Мінінфраструктури підготувало та направило до Антимонопольного комітету України інформацію, яка необхідна для отримання претендентами на участь у конкурсі дозволу на концентрацію, зокрема із зазначенням відомостей про об’єкти концесії, концесієдавця та суб’єктів господарювання, активи яких будуть передані у концесію, в обсязі, передбаченому Положенням про порядок подання та розгляду заяви про попереднє отримання дозволу Антимонопольного комітету України на концентрацію суб’єктів господарювання затвердженого розпорядженням Комітету від 19 лютого 2002 року № 33-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 березня 2002 року № 284/6572 (у редакції розпорядження Комітету від 21.06.2016 № 14-рп). У разі, якщо переможець конкурсу   до   моменту  прийняття  рішення  про  визначення  його переможцем  не   подав   конкурсній комісії   документ   про   згоду   органу Антимонопольного  комітету  на отримання концесії,  він у тижневий строк  з  дня  повідомлення  про  визначення  його  переможцем   в установленому Антимонопольним комітетом порядку подає відповідному органу цього комітету заяву та необхідні документи  для  одержання такої згоди. У такому випадку рішення про визначення переможця конкурсу пройматиметься після отримання відповідного дозволу Антимонопольного комітету України. У разі  коли переможець конкурсу протягом 50 календарних днів з дня повідомлення про  визначення  його  переможцем  конкурсу не надав  (надав) документ про згоду органу Антимонопольного комітету на отримання концесії,  концесієдавець  у  тижневий  термін  після неодержання  (одержання)  такої згоди відхиляє рішення комісії про визначення переможця  конкурсу  (приймає  рішення  про  визначення переможця конкурсу). У разі, якщо переможець конкурсу до моменту прийняття рішення про визначення його переможцем  не подав конкурсній комісії документ про згоду органу Антимонопольного комітету  на отримання концесії, прийняття рішення Мінінфраструктури про визначення переможця концесійного конкурсу буде прийняте в середині березня 2020 року, а укладення концесійного договору з переможцем відбудеться орієнтовно на початку липня 2020 року.
Міністерство інфраструктури відкрито до співпраці з бізнесом та Європейською Бізнес Асоціацією. Про це зявив Міністр інфраструктури Владислав Криклій сьогодні, 26 вересня 2019 року, під час зустрічі з керівництвом та комітетом з логістики  Європейської Бізнес Асоціації. Міністр інфраструктури окреслив стратегічні пріоритети Міністерства та середньострокові плани, зокрема, приведення до нормального експлуатаційного стану 24 тис. км автодоріг; забезпечення стабільної роботи 15 аеропортів; забезпечення ефективності діяльності морських портів; передача в концесію морських портів ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» та ДП МТП «Херсон»; запуск та розвиток внутрішніх водних шляхів; реорганізація АТ «Укрзалізниця», розділення пасажирських і вантажник перевезень та утримання інфраструктури. Ці та інші заходи будуть деталізовані в Програмі дій Уряду на 100 днів та наступних документах стратегічного планування. Владислав Криклій відзначив, що завдякі співпраці з народними депутами України, найближчим часом очікується прийняття законопроекту «Про залізничний транспорт України», що дозволить розпочати не тільки реформу  залізничних перевезень, а й пілотний проєкт з впровадження «приватної тяги». Також учасники зустрічі обговорили питання формування тарифної політики у сфері залізничного транспорту, портових зборів, законопроект «Про внутрішній водний транспорт» тощо. Міністр інфраструктури подякував виконавчому директору Європейської Бізнес Асоціації Анні Дерев’янко за конструктивний діалог та висловив зацікавленість у подальшій співпраці з бізнесом задля вироблення ефективних рішень у сфері інфраструктури.
Стратегические документы, содержащие комплекс решений и необходимых изменений в портовой и железнодорожной отраслях был подготовлен Комитетом по логистике и опубликован на сайте Европейской Бизнес Ассоциации.
13 сентября Верховная Рада приняла за основу в первом чтении проект закона Украины «О концессии». Для подачи правок было 7 дней, после чего документ должен быть рассмотрен во втором чтении. Еще в первых числах сентября президент Украины Владимир Зеленский дал указание принять закон до 1 октября. Мы попросили Тараса Бойчука, главу Проектного офиса по развитию государственно-частного партнерства в инфраструктуре SPILNO и соавтора законопроекта, рассказать о главных новеллах проекта закона «О концессии». Напомним, что законопроект не нов — над документом работали более двух лет с привлечением консультантов ЕБРР, экспертов АСС и ЕБА. Также участие в подготовке принимали МИУ и Министерство экономического развития. Как отмечает Бойчук, в процессе подготовки законопроекта был использован и уже имеющийся опыт подготовки пилотных концессионных проектов портов Ольвия и Херсон. Подробнее
Україна має чіткий курс на євроінтеграцію. Однією з головних цілей реформи внутрішнього водного транспорту є  імплементація  законодавства ЄС. Про це заявив Міністр інфраструктури Владислав Криклій сьогодні, 21 вересня 2019 року, під час обговорення  проєкту Закону України «Про внутрішній водний транспорт». Участь у заході взяли голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури  Юрій Кісєль, народні депутати України, представники Посольства Королівства Нідерландів в Україні, Представництва ЄС в Україні, Світового банку, Європейського інвестиційного банку,  Європейського банку реконструкції та розвитку, Адміністрації морських портів, Морської адміністрації,  Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції, BRDO, Європейської Бізнес Асоціації,  Американської торговельної палати в Україні. Міністр інфраструктури зазначив, що ключові іноземні партнери підтримують реформу внутрішнього водного транспорту та очікують прийняття секторального закону, який імплементує ряд директив ЄС відповідно до Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС. Владислав Криклій підкреслив, що незважаючи на зростання обсягу перевезень річкою Дніпро, потенціал внутрішніх водних шляхів не реалізується у повному обсязі: «Наша мета — зменшити навантаження на українські дороги, спрямувати частину вантажів на внутрішній водні шляхи. Спираючись на європейський досвід, на базі зауважень більшості представників бізнес структур, ми запропонуємо заходи додаткового стимулювання внутрішнього водного транспорту, зокрема, вважаємо за доцільне відмовитись від введення річкового збору». Законопроект передбачає, що відповідальність за розвиток та функціонування стратегічної інфраструктури внутрішніх водних шляхів у тому числі: судноплавних шлюзів, засобів навігаційного обладнання, річкової інформаційної системи та обслуговування фарватеру буде покладена на єдине підприємство. Для виконання усіх перелічених функцій буде встановлена схема стабільного та достатнього за обсягами фінансування: «Економічний ефект від використання внутрішнього водного транспорту компенсує витрати держави на утримання та реконструкцію річкової інфраструктури»,— підсумував Міністр. Владислав Криклій  також відзначив, що Міністерство інфраструктури стане платформою для опрацювання пропозицій, висловених під час дискусії щодо положень законопроекту, з метою  підготовки законопроекту до розгляду у Верховній Раді.

Новости АМПУ

АМПУ поздравляет всех, кто стоит на страже нашего покоя! Спасибо! Мира и согласия всем нам!
На этой неделе порт Усть-Дунайск принял последнее круизное судно в туристическом сезоне 2019 года на Дунае. Увеличение потока туристов, прибывающих на круизных лайнерах порт фиксирует третий год подряд.
С нуля часов 08 октября 2019 проходная осадка судов на подходном канале Угольной гавани Мариупольского морского порта увеличена на 10 см. Теперь объявленная осадка составляет уже 7,9 м. В Мариупольском морском порту уже во второй раз за последние два месяца увеличивают проходную осадку судов. Улучшение условий судоходства в самом мощном украинском порту на Азовском море — это результат реализации Администрацией морских портов Украины масштабного проекта по дноуглублению. «Всего с начала эксплуатационного дноуглубления в порту Мариуполь объем работ составил уже почти 900 тыс. кубометров грунта. Это позволило увеличить проходную осадку на 20 см. Благодаря этому на каждое крупнотоннажное судно в порту сейчас загружается в среднем дополнительно 800 тонн груза. А значит, увеличивается конкурентоспособность Мариупольского порта, удешевляется морская логистика и себестоимость продукции украинских предприятий, которая идет на экспорт»,— отметил руководитель ГП «АМПУ» Райвис Вецкаганс. Работы на подходном канале Угольной гавани Мариупольского порта и у причалов продолжаются круглосуточно. В проекте задействовано сразу три специализированных дноуглубительных судна подрядчика ООО«Специализированное техническое бюро Азимут», которого АМПУ выбрала на открытом тендере в системе электронных закупок ProZorro. Общий объем работ по проекту составляет почти 2 млн куб. м, а стоимость — 444 млн. грн. Администрация Мариупольского порта планирует, что к концу 2019 года проходная осадка судов в порту будет доведена до 8 м. Имея мощность в 19 млн тонн в год, сейчас Мариупольский порт перерабатывает 6 млн тонн груза. Поэтому восстановление паспортных глубин — это крайне важный для порта и для государства проект.   Справка: Мариупольский морской порт может принимать суда с осадкой 8 м. Длина подходного канала Мариупольского порта составляет 18 км, ширина — 100 м, ежегодная заносимость канала и акватории — 874 тыс. куб. м в год. Проектная глубина у причалов порта — от 8 до 9,75 м, подходного канала — 9,15 м, акватории — 9,75 м. Напомним, в ноябре 2017 года, из-за существенного обмеления, для безопасности судоходства проходная осадка по каналу Угольной гавани порта Мариуполь была уменьшена до 7,5 м. С 14 мая 2018 года она была восстановлена до отметки 7,7 м, а с 03 августа 2019 года — до 7 8 м. Конечным результатом проекта дноуглубления, который реализует АМПУ в Мариупольском морском порту, должно стать восстановление его возможности принимать суда с осадкой 8 м.
Восстановление паспортных глубин позволит полностью использовать возможности порта по обработке судов и сделает грузоперевалку через Бердянск более рентабельной.
Тарифный совет ГП «АМПУ» принял решение об исключении из перечня услуг, предоставляемых по свободным тарифам, услуги по проверке судов на соответствие требованиям Международного кодекса по охране судов и портовых средств (МК ОСПС). Специалисты АМПУ проанализировали действующее законодательство, международные конвенции и соглашения, к которым присоединилась Украина. По результатам этой работы было принято решение, что осуществление такой проверки судов на безоплатной основе позволит привести соблюдения требований Международного кодекса по охране судов и портовых средств в морских портах Украины в соответствие с международной практикой. В то же время, снижение финансовой нагрузки на каждую тонну груза, которая переваливается в украинских портах, будет способствовать повышению их конкурентоспособности. Справка: Проверка судов в соответствии с МК ОСПС осуществляется Службой морской безопасности в комплексе с другими видами контроля в соответствии с обязанностями государства порта. Это предусмотрено Конвенцией СОЛАС-74 и другими регулирующими документами по морской безопасности. Служба морской безопасности является структурным подразделением Администрации морских портов Украины, морского терминала или портового оператора, который отвечает за внедрение и поддержание надлежащего уровня морской безопасности в Администрации морских портов Украины, морского терминала или портового оператора. Осуществляет защиту объектов портовой инфраструктуры, судов, находящихся в Администрации морских портов Украины, морском терминале или портового оператора, их экипажей и пассажиров от пиратства, терроризма, актов незаконного вмешательства и других противоправных действий.

Аналитика

Вторая часть эксклюзивного интервью главы Администрации морских портов Украины (АМПУ) Райвиса Вецкаганса агентству «Интерфакс-Украина»
На старте каждого сезона внимание экспертов приковано к прогнозам объемов производства зерна и оценкам его качества. При этом в условиях активного развития сельского хозяйства Украины приходится говорить не только о перспективах валового сбора и наращивании экспортного потенциала, но и о ряде проблем, с которыми живет и работает украинский агробизнес. Из наиболее злободневных вопросов в последние годы обсуждается вопрос логистики зерновых грузов, которая явно не поспевает ни за развитием аграрной отрасли, ни за наращиванием портовых мощностей, которое в последнее время переросло в некий бум. Ежегодно вводятся в эксплуатацию новые современные и все более мощные терминалы, что свидетельствует о подготовке данного сектора к дальнейшему наращиванию валового сбора зерновых и масличных культур, в том числе к достижению данным показателем долгожданной отметки в 100 млн. тонн. Но так ли все гладко в портовой отрасли, как кажется?
Инициативы по слияниям и поглощениям (от англ. мergers and acquisitions — M & A) — обычное явление в корпоративном секторе. Однако, могут ли эффективно объединяться инфраструктурные компании, находящиеся в публичном домене — государственной или муниципальной собственности — и которые потенциально конкурируют между собой? Опыт портов некоторых стран ЕС свидетельствует, что да.

Объявления

Филиал «Дноуглубительный флот» ГП «Администрация морских портов Украины» продолжает принимать заявки по объявленному тендеру – Услуги по текущему ремонтному черпанию судоходных внутренних водных путей общего пользования на реке Припять. Национальные и международные компании могут предоставить свою тендерную документацию до 8 октября 2019 года.
С 01 августа номер «телефона доверия» ГП «Администрация морских портов Украины» изменен на +380 48 775-94-60. Звонки принимаются круглосуточно. Тарификация — по тарифам Вашего оператора связи.
Портофлот ДП «Одеського порту» інформує про наміри надавати буксирні послуги на акваторії портів Південний та Черноморськ починаючи з травня 2019 року.Конт. т. (048) 729-33-60

Подписаться

АДМИНИСТРАЦИЯ МОРСКИХ ПОРТОВ УКРАИНЫ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Мы в социальных сетях

n-ayt-nLinkedIn_logo-nslideshare-n