Опубліковано: 02.12.2022

Зерновий коридор, як формується черга

«Зерновий коридор»: електронна черга дозволила оптимізувати та зробити прозорим планування заходу та виходу суден в/із портів Великої Одеси, але вона не вирішує проблеми інспекції суден в Босфорі.

«АМПУ принципово важливо було впровадити процес, який буде прозорим і зрозумілим для ринку. Ми це зробили по аналогіі з дунайскими портами – започаткували електрону чергу. Але які б ефективні інструменти планування ми не впроваджували, в роботі «зернового коридору» є деструктивна позиція рф. Саме через неї при проходженні контролю у Босфорі, замість необхідних 24-30 суден на добу (в рівних долях на вхід і на вихід), реально здійснюється інспекція в середньому, лише 3,5 суден на вхід і 3 – на вихід. Ми вже бачили минулого місяця чергу у Босфорі з понад 150 суден, які простоювали там більш ніж 30 діб. Тоді вирішували цю проблему спільно з ООН та Туреччиною. Сьогодні така тенденція повторюється», – керівник АМПУ Олексій Востріков.

Що маємо сьогодні? Чергу з 96 суден, яка буде зростати якщо не збільшити кількість інспекцій на добу. Завантаженість портів меньше ніж 50% і, як результат, недоотримання країнами світу у листопаді 3 млн тонн агропродукції.

Тож пояснюємо в інфографіці як саме працює електронна черга в портах Великої Одеси та як формується черга на інспекції.

Зазначимо лише, що ситуація з блокуванням рф роботи “зернового коридору” обговорюється на щоденних галузевих нарадах і щотижневих нарадах з учасниками агроринку. Єдиний вихід – збільшення кількості щоденних інспекцій. Відповідне звернення Україна направила до партнерів по Ініціативі – ООН та Туреччини.

На сайті АМПУ – оперативна інформація щодо тижневого плану обробки суден портовими операторами та черговості проведення інспекцій СКЦ

https://www.uspa.gov.ua/project/zvit-zerno

Поділитися публікацією

АМПУ оголосило тендер на постачання фронтального навантажувача в межах проєкту RELINC

АМПУ оголосило тендер на постачання фронтального навантажувача в межах проєкту RELINC

В  рамках реалізації міжнародного проєкту RELINC (Restoration of Essential Logistics Infrastructure and Network Connectivity,  ДП «АМПУ» оголосило тендер на закупівлю фронтального колісного навантажувача. Закупівля проводиться за фінансування та підтримки...

Представники АМПУ долучилися до обговорення питань відповідальності рф, захисту інфраструктури та мовної політики в рамках Дунайської Комісії

Представники АМПУ долучилися до обговорення питань відповідальності рф, захисту інфраструктури та мовної політики в рамках Дунайської Комісії

У Будапешті (Угорщина) відбулося засідання Робочої групи з юридичних та фінансових питань Дунайської Комісії. Участь у заході взяли представники ДП «АМПУ» у складі офіційної української делегації. Засідання вкотре підтвердило важливість стратегічного підходу до...

За перший квартал 2025 року Українські порти обробили 23 млн тонн вантажів

За перший квартал 2025 року Українські порти обробили 23 млн тонн вантажів

За даними ДП «АМПУ», за січень – березень 2025 року, морські порти України перевалили 23 млн тонн вантажів. Попри обстріли та загрози з боку російської армії, порти продовжують стабільно працювати завдяки злагодженій роботі портовиків, Збройних Сил...