Опубліковано 02.12.2022

Зерновий коридор, як формується черга

«Зерновий коридор»: електронна черга дозволила оптимізувати та зробити прозорим планування заходу та виходу суден в/із портів Великої Одеси, але вона не вирішує проблеми інспекції суден в Босфорі.

«АМПУ принципово важливо було впровадити процес, який буде прозорим і зрозумілим для ринку. Ми це зробили по аналогіі з дунайскими портами – започаткували електрону чергу. Але які б ефективні інструменти планування ми не впроваджували, в роботі «зернового коридору» є деструктивна позиція рф. Саме через неї при проходженні контролю у Босфорі, замість необхідних 24-30 суден на добу (в рівних долях на вхід і на вихід), реально здійснюється інспекція в середньому, лише 3,5 суден на вхід і 3 – на вихід. Ми вже бачили минулого місяця чергу у Босфорі з понад 150 суден, які простоювали там більш ніж 30 діб. Тоді вирішували цю проблему спільно з ООН та Туреччиною. Сьогодні така тенденція повторюється», – керівник АМПУ Олексій Востріков.

Що маємо сьогодні? Чергу з 96 суден, яка буде зростати якщо не збільшити кількість інспекцій на добу. Завантаженість портів меньше ніж 50% і, як результат, недоотримання країнами світу у листопаді 3 млн тонн агропродукції.

Тож пояснюємо в інфографіці як саме працює електронна черга в портах Великої Одеси та як формується черга на інспекції.

Зазначимо лише, що ситуація з блокуванням рф роботи “зернового коридору” обговорюється на щоденних галузевих нарадах і щотижневих нарадах з учасниками агроринку. Єдиний вихід – збільшення кількості щоденних інспекцій. Відповідне звернення Україна направила до партнерів по Ініціативі – ООН та Туреччини.

На сайті АМПУ – оперативна інформація щодо тижневого плану обробки суден портовими операторами та черговості проведення інспекцій СКЦ

https://www.uspa.gov.ua/project/zvit-zerno

Поділитися публікацією